Panuje przekonanie, że aby zdobyć dobrą pracę w konkretnej dziedzinie i osiągnąć w niej sukces, trzeba posiadać odpowiednie kwalifikacje. Na przykład znajomość języka obcego i programu komputerowego. Dodatkowo ważne jest doświadczenie zawodowe. Nie da się ukryć, że pracownik, który przepracował więcej lat, z reguły wydaje się lepszym kandydatem na dane stanowisko.
Czego NIGDY nie mówić na rozmowie kwalifikacyjnej?
Mimo wszystko często zdarzają się przypadki, że pomimo spełniania wszystkich wymagań, kandydat nie dostaje posady, o której marzył. Albo awansu, o który się starał. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć m. in. w książce Briana Tracy pt. „Zarabiaj tyle, ile jesteś wart: maksymalizuje swoje dochody w dowolnym momencie na rynku’, o której czytamy na portalu businessinsider.com.pl.
Autor ten wskazuje również na to, jak ważna jest postawa. To w dużej mierze ona przesądza o sukcesie zawodowym. Jakie cechy powinien zatem posiadać idealny pracownik?
W tym przypadku chodzi zarówno o umiejętność radzenia sobie ze stresem, jak i dążenie do celu niezależnie od niepowodzeń. Elastyczny pracownik będzie pokonywał przeszkody i nigdy się nie podda.
Jest ona niezbędna, jeżeli chodzi o sukces. Przyjmując uczciwą postawę, pracownik pokazuje jednocześnie, że będzie lojalny wobec firmy, w której pracuje.
Wszyscy mówią o tym, jak ważne jest umiejętne zarządzanie czasem. Chodzi o to, żeby dobrze rozplanować pracę i ustalić priorytety. Dzięki temu pracownik jest bardziej wydajny. Pracodawcy bardzo cenią osoby, które robią więcej w krótszym czasie. O ile oczywiście robią to bardzo dobrze.
Skupienie się na celu jest bardzo ważne, jeżeli pragniemy osiągnąć sukces. Dobrym przykładem jest skupianie się na kliencie w przypadku przedsiębiorców. Gdy robią oni wszystko, aby był zadowolony, istnieje większe prawdopodobieństwo, że stanie się jednym z adwokatów marki.
Czego nie zakładać na rozmowę kwalifikacyjną?
Kolejna ważna cecha, o której nie wolno zapomnieć. Pracownik, który nie wywiązuje się ze swoich zadań, nie będzie cennym nabytkiem dla pracodawcy. Nikt nie chce zatrudniać osób, które nie podejmują się zadań, których wykonania się zobowiązały.
Dodałybyście coś jeszcze do tej listy?