Wakacje podczas pracy. Workation popularne nie tylko wśród generacji Z

Co czwarty pracodawca w Polsce nadal umożliwia pracę zdalną. Czy home office wpłynął na sposób, w jaki podróżujemy?
Wakacje podczas pracy. Workation popularne nie tylko wśród generacji Z
Fot. Unsplash (Philip Myrtorp)
25.11.2022

Kiwi.com, wiodąca wyszukiwarka tanich lotów i firma traveltech, wraz z agencją badawczą Stem/Mark spytały mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polaków, o to czy praca zdalna wpłynęła na sposób w jaki podróżują. Okazuje się, że home office ułatwia podróżowanie i przemieszczanie się - czas zaoszczędzony na dojazdach do pracy Polacy przeznaczają na wyjazd poza miasto i wydłużenie weekendu. Ponad 20% ankietowanych w wieku 18-29 lat przyznaje, że regularnie pracuje z innego kraju i łączy pracę z podróżowaniem (workation). Wyniki badania wskazują, że pokolenie 20-latków w porównaniu z innymi, cieszy się największa swobodą pracy zdalnej (ponad 13%) i co dziesiąty w najbliższym czasie zamierza przejść na home office w pełnym wymiarze godzin.

Zobacz także: Koniec z wyścigiem szczurów. Kim są japońscy freeterzy?

Co nam daje praca zdalna?

Wyniki badań przeprowadzone przez agencję Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wskazują, że co czwarty pracodawca w Polsce umożliwia pracę zdalną. Zdecydowana większość Polaków, czas zaoszczędzony na dojazdach do biura przeznacza na wyjazd poza miasto i wydłużenie weekendu, w tym co czwarta kobieta i co trzeci mężczyzna.

Home office to dla wielu okazja, aby na stałe pracować z innego kraju, z której najczęściej korzystają przedstawiciele pokolenia Z (ponad 21%), a także osoby w wieku 30-44 lata (niemal 20%).

Co ciekawe, najliczniejsza grupa osób, które chciałyby skorzystać z możliwości pracy zdalnej to pokolenie 40 i 50-latków. Ponad 43% z nich deklaruje, że home office umożliwi im wydłużenie wypoczynku i podróży, który połączą z obowiązkami zawodowymi.

Workation jest jednogłośnie postrzegane przez Polaków, jako doskonała forma odstresowania się po pracy, co przyczynia się do większej efektywności i wprawia w dobry nastrój (40% pokolenia Z, 36% 30 i 40-latków oraz 35% osób w wieku 44-59 lat). Dodatkowo, według ankietowanych, praca i podróżowanie poszerza horyzonty i inspiruje do działania (ponad 42% osób w wieku 30-44 lat)

Czy praca zdalna zmieniłaby nasz styl podróżowania?

Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że w najbliższym czasie ponad 11% przedstawicieli generacji Z zamierza przejść na pracę zdalną, a ponad 13% na model hybrydowy. Niemal tyle samo (ponad 10%) 30 i 40-latków zamierza skorzystać z home office w pełnym wymiarze godzin. Home office umożliwi Z-tkom regularną pracę z innego kraju (ponad 23%) a niemal 35% zyska czas, który przeznaczy na podróżowanie.

Ponad 40% Polaków w wieku 30-44 lat deklaruje, że dzięki pracy zdalnej zyskałaby przede wszystkim więcej czasu, który mogłaby przeznaczyć na odpoczynek, a niemal co trzecia (ponad 28%) chętnie wydłużyłaby swój pobyt za granicą, tak by połączyć podróżowanie z obowiązkami zawodowymi. Ten model największą popularnością cieszy się wśród osób w wieku 44-59 lat (43%).

Co jest niezbędne do pracy zdalnej?

Workation tak, ale pod warunkiem, że będzie szybki internet oraz dogodne warunki do pracy, jak biurko czy aneks kuchenny. To ostatnie jest niezwykle istotne dla pokolenia Z (ponad 47%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat.

Wyniki badania Kiwi.com wskazują również, że ubezpieczenie zdrowotne i medyczne jest najbardziej istotne dla Gen Z (ponad 38%), a najmniej dla osób w wieku 45-59 lat.

Najmniej wymagające są osoby w grupie 30-44 lata - ponad 22% twierdzi, że jedyna istotna rzecz, to miłe otoczenie.

*Badanie przeprowadzone przez Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1010 Polaków w wieku od 18 do 59 Realizacja badania została przeprowadzona w październiku 2022 roku.

O Kiwi.com

• Kiwi.com to jedna z wiodących firm technologicznych w branży turystycznej z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1500 osób na całym świecie

• Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji pod kątem tras i cen, których inne wyszukiwarki nie mogą zobaczyć. W tym celu dziennie wykonuje on 2 miliardy kontroli cen w 95% globalnych zasobów lotniczych.

• Każdego dnia w witrynie Kiwi.com przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań, a dziennie sprzedawanych jest ponad 50 000 miejsc.

Mat. prasowe

Polecane wideo

Jakie zwierzę najbardziej pasuje do Twojego znaku zodiaku?
Jakie zwierzę najbardziej pasuje do Twojego znaku zodiaku? - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
Adaś (Ocena: 5) 26.11.2022 20:16
Przy większej gotówce warto inwestować w nieruchomości. Poza tym ważne jest by współpracować z rzetelnym zarządzającym nieruchomościami, polecam Polzen z Gdańska
odpowiedz

Polecane dla Ciebie