Podróżowanie po świecie to wspaniały sposób nie tylko na poznanie nowych miejsc, zwyczajów i ludzi, ale także na relaks i reset. Jednak nawet podczas najbardziej rajskich wakacji zawsze należy zachować czujność, bo wystarczy chwila nieuwagi, a można paść ofiarą oszustów i stracić wszystkie pieniądze albo inne wartościowe przedmioty.
Zobacz również: Bransoletka przyjaźni, zgubiony pierścionek, rzucanie dzieckiem. Turystyczne pułapki, na które musisz uważać za granicą
Właśnie taka sytuacja przydarzyła się pewnej rodzinie, której historię przytoczył popularny TikToker. Turyści chcieli tylko zamówić jedzenie do swojego pokoju hotelowego. Nie tylko nie otrzymali dań, o które prosili, a w dodatku stracili ponad 26 tys. zł. Jak to się stało?
Tę szokującą historię przytoczył TikToker Ali Koca, który posługuje się pseudonimem @huskymuscles. Jego filmik nagrany ku przestrodze został obejrzany prawie 2 mln razy.
TikToker opowiedział o pewnej rodzinie, która zatrzymała się w hotelu i postanowiła zamówić jedzenie przez telefon. W tym celu turyści skorzystali z menu, które znajdowało się w pokoju i zadzwonili pod podany numer. Usłyszeli, że muszą zapłacić za posiłek od razu, więc podali rozmówcy numer karty płatniczej wraz z wszystkimi niezbędnymi danymi.
@huskymuscles This simple mistake could cost you thousands💵 #money #scam #wow #crazy ♬ Spooky piano horror scary - Sound Production Gin
Jak opowiadał TikToker, półtorej godziny później hotelowi goście wciąż nie otrzymali jedzenia. Zadzwonili więc na recepcję. Wtedy dowiedzieli się, że nikt z obsługi nie otrzymał takiego zamówienia. Zaniepokojony ojciec rodziny natychmiast zalogował się na swoje konto bankowe - okazało się, że stracił 6 tys. dolarów, czyli ponad 26 tys. zł.
Jak doszło do tego oszustwa? TikToker wyjaśnia, że menu, z którego skorzystali turyści zostało wsunięte pod drzwi przez naciągaczy. Rodzina myślała, że zamawia jedzenie z oferty hotelowej kuchni, jednak w rzeczywistości zadzwonili na numer oszustów i podali im dane karty płatniczej.
Jednocześnie TikToker poradził obserwującym, jak nie wpaść w taką pułapkę.
Najlepszym sposobem na uniknięcie tego oszustwa jest po prostu skontaktowanie się z recepcją przed zamówieniem jedzenia. Poproś pracowników hotelu, aby potwierdzili, że masz w pokoju właściwe menu.
Słyszeliście kiedyś o takim hotelowym oszustwie?
Zobacz również: Wystawiła hotelowi średnią ocenę. Teraz grozi jej olbrzymia kara pieniężna