Jakiś czas temu Netflix po raz pierwszy w historii poinformował o olbrzymim odpływie użytkowników - z subskrypcji zrezygnowało rekordowe 200 tys. userów. To natychmiast przełożyło się na problemy platformy na giełdzie, ponieważ w ciągu jednej nocy wartość marki spadła o 54 mld dolarów.
Zobacz również: Czy to koniec z binge-watchingiem seriali? Netflix rozważa poważne zmiany
W związku z tym Netflix zaczął szukać oszczędności i próbuje powstrzymać tę tendencję spadkową. Spekulowano m.in. o tym, że serwis streamingowy obniży ceny abonamentów, jednak miałoby się to wiązać z pojawieniem się reklam.
Teraz te informacje znalazły swoje potwierdzenie. Amerykańskim mediom udało się ustalić, że Netflix wprowadzi te zmiany w życie i to w dodatku o wiele szybciej, niż można by się spodziewać.
Netflix could introduce a cheaper, ad-supported subscription by the end of the year, the company told employees in a note. It is also planning to begin cracking down on password sharing around the same time, the note said.https://t.co/XGOR2zKLHL
— The New York Times (@nytimes) May 10, 2022
Do takich doniesień dotarli dziennikarze “New York Timesa”. Jak czytamy, w notce wysłanej do pracowników Netflix poinformował o prognozowanej dacie wprowadzenia abonamentu z reklamami.
Z przekazanych informacji wynika, że reklamy na Netflixie miałyby pojawić się jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej w jego ostatnim kwartale. Póki co forma reklam nie jest znana i nie ujawniono, czy będą one emitowane również podczas oglądania filmów i seriali.
W swoim artykule “New York Times” przytoczył też wypowiedź Reeda Hastingsa, szefa Netflixa, z kwietnia tego roku:
Wiele sensu ma umożliwienie uzyskania tego, czego chcą, konsumentom lubiącym niższe ceny i wykazującym się tolerancją na reklamy.
Platforma argumentuje również, że jej najwięksi konkurenci (oprócz Apple TV) już wprowadzili abonamenty z reklamami albo zapowiedzieli zmiany w tym kierunku. Dodała, że nie przełożyło się to na negatywną ocenę takich serwisów streamingowych jak HBO czy Hulu.
Ale to nie koniec. W notce wysłanej do pracowników Netflix po raz kolejny odniósł się do kwestii współdzielenia kont przez użytkowników. Jak czytamy, platforma ma jeszcze mocniej zniechęcać userów do tego procederu. Jednym ze sposobów ma być podwyższenie ceny abonamentu dla takich osób.
Co sądzicie o zapowiadanych zmianach na Netflixie?
Zobacz również: Ta kuriozalna scena w „365 dni. Ten dzień” zszokowała fanów. „Czuję się zażenowana”