Netflix wprowadza abonament z reklamami. I to szybciej, niż wszyscy przypuszczali

Mają też posypać się kary za współdzielenie konta.
Netflix wprowadza abonament z reklamami. I to szybciej, niż wszyscy przypuszczali
Fot. Unsplash
12.05.2022

Jakiś czas temu Netflix po raz pierwszy w historii poinformował o olbrzymim odpływie użytkowników - z subskrypcji zrezygnowało rekordowe 200 tys. userów. To natychmiast przełożyło się na problemy platformy na giełdzie, ponieważ w ciągu jednej nocy wartość marki spadła o 54 mld dolarów. 

Zobacz również: Czy to koniec z binge-watchingiem seriali? Netflix rozważa poważne zmiany

W związku z tym Netflix zaczął szukać oszczędności i próbuje powstrzymać tę tendencję spadkową. Spekulowano m.in. o tym, że serwis streamingowy obniży ceny abonamentów, jednak miałoby się to wiązać z pojawieniem się reklam. 

Teraz te informacje znalazły swoje potwierdzenie. Amerykańskim mediom udało się ustalić, że Netflix wprowadzi te zmiany w życie i to w dodatku o wiele szybciej, niż można by się spodziewać. 

Netflix wprowadza reklamy i będzie zniechęcać do dzielenia konta 

Do takich doniesień dotarli dziennikarze “New York Timesa”. Jak czytamy, w notce wysłanej do pracowników Netflix poinformował o prognozowanej dacie wprowadzenia abonamentu z reklamami. 

Z przekazanych informacji wynika, że reklamy na Netflixie miałyby pojawić się jeszcze w tym roku, najprawdopodobniej w jego ostatnim kwartale. Póki co forma reklam nie jest znana i nie ujawniono, czy będą one emitowane również podczas oglądania filmów i seriali. 

W swoim artykule “New York Times” przytoczył też wypowiedź Reeda Hastingsa, szefa Netflixa, z kwietnia tego roku: 

Wiele sensu ma umożliwienie uzyskania tego, czego chcą, konsumentom lubiącym niższe ceny i wykazującym się tolerancją na reklamy. 

Platforma argumentuje również, że jej najwięksi konkurenci (oprócz Apple TV) już wprowadzili abonamenty z reklamami albo zapowiedzieli zmiany w tym kierunku. Dodała, że nie przełożyło się to na negatywną ocenę takich serwisów streamingowych jak HBO czy Hulu. 

Ale to nie koniec. W notce wysłanej do pracowników Netflix po raz kolejny odniósł się do kwestii współdzielenia kont przez użytkowników. Jak czytamy, platforma ma jeszcze mocniej zniechęcać userów do tego procederu. Jednym ze sposobów ma być podwyższenie ceny abonamentu dla takich osób. 

Co sądzicie o zapowiadanych zmianach na Netflixie? 

Zobacz również: Ta kuriozalna scena w „365 dni. Ten dzień” zszokowała fanów. „Czuję się zażenowana”

Polecane wideo

Siostrzane znaki zodiaku. Kto jest Twoją bratnią duszą?
Siostrzane znaki zodiaku. Kto jest Twoją bratnią duszą? - zdjęcie 1
Komentarze (17)
Ocena: 4.18 / 5
gość (Ocena: 5) 26.05.2022 18:08
Netflix
odpowiedz
Jan (Ocena: 5) 25.05.2022 13:07
Ja też nie mam netflixa.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 16.05.2022 19:43
Ja sądzę, ze w wyniku ewentualnego podniesienia mi ceny zwyczajnie zrezygnuję i pójdę do konkurencji.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 13.05.2022 19:22
Netflix jest super. Taki tęczowy.
odpowiedz
Panek (Ocena: 3) 13.05.2022 00:06
Problem polega na tym, że tam nie ma co oglądać. Nowe produkcje są tak silnie poprawne politycznie, że momentami to bardziej science-fiction z elementami innych gatunków. To męczące nawet dla osoby otwartej i tolerancyjnej. Nie wspominające Ile zapłacili Meg i Haremu za nic. Cokolwiek powstanie z ich udziałem to albo pogranicze plagiatu i nuda oraz jakieś przekręcanie prawdy i faktów... a Netflix wydał na nich dziesiątki milionów dolarów. To na zdrowym, wolnym rynku by się nie stało. Szkoda, że Net zatracił tą świeżość z czasów Stranger Things...
odpowiedz

Polecane dla Ciebie