Każdego roku na kilka tygodni przed Bożym Narodzeniem największe światowe marki prezentują swoje świąteczne kampanie reklamowe. Gwiazdkowe spoty mają wprowadzić nas w świąteczny nastrój, zachwycać magią i wywoływać nostalgiczne wspomnienia. Nie brak w nich zimowej scenerii, dźwięku dzwoneczków i widoku bajecznie przystrojonych choinek. Jednak Boże Narodzenie jak z reklamy rzadko kiedy znajduje swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Zobacz również: Rzęsy jak... świąteczna choinka. Ten makijaż bije rekordy popularności na Instagramie
Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że niekwestionowanym królem świątecznych reklam jest koncern Coca-Cola. Można powiedzieć, że firma już od dziesiątek lat utrzymuje monopol na święta Bożego Narodzenia. Wystarczy wspomnieć jej spoty reklamowe ze słynną ciężarówką, która w Wigilię mknie śnieżną nocą przez świat, a za jej kierownicą siedzi sam Święty Mikołaj.
Jednak w tym roku Coca-Cola postanowiła zaprezentować swoim fanom nową i bardzo oryginalną świąteczną reklamę. O tym spocie mówi dziś cały świat, a na YouTubie obejrzały go już ponad 3 mln osób. Widzowie są zgodni – to jedna z najlepszych i najbardziej wzruszających świątecznych reklam w historii.
Taika Waititi directed 2020’s Coca-Cola Christmas advert and it’s making people’s eyes leak.https://t.co/VwxJb7VGiI pic.twitter.com/8z4vG03dcR
— The Poke (@ThePoke) November 15, 2020
Nowej świątecznej reklamie Coca-Coli przyświeca hasło: “This Christmas, give something only you can give” (“W te Święta podaruj coś, co tylko ty możesz podarować”). Reżyserem spotu reklamowego jest Taika Waititi, nowozelandzki reżyser i laureat Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany do filmu “Jojo Rabbit”. W ciągu zaledwie 2 minut i 30 sekund Waititi stworzył fabułę, którą można porównać do prawdziwie hollywoodzkiej produkcji. Filmik trzyma w napięciu, nie brakuje w nim niespodziewanych zwrotów akcji i spektakularnych ujęć. A do tego wszystkiego jest po prostu niezwykle wzruszający. Możecie się o tym przekonać oglądając go poniżej.
Świąteczna reklama Coca-Coli w reżyserii Taiki Waititi zachwyciła miliony osób na całym świecie. Do tej pory spot ma ponad 3 mln wyświetleń na YouTubie, ale z każdą godziną liczba ta rośnie. Na kunszt nowozelandzkiego twórcy zwracają uwagę nie tylko specjaliści od marketingu, ale też internauci.
Wcale nie płaczę, wy płaczecie!
Taika Waititi, sprawiłeś, że po raz pierwszy reklama doprowadziła mnie do łez.
Taika jest zdecydowanie na wyższym poziomie niż wszyscy inni reżyserzy.
Przeczytałem artykuł na temat tej reklamy. Wynikało z niego, że jeśli ją obejrzę, będę płakać. Postanowiłem nie płakać bez względu na wszystko. Udało mi się do 2 minut i 9 sekund. Wtedy rozpłakałem się jak dziecko. Co za zachwycający scenariusz!
A jakie jest wasze zdanie na temat świątecznej reklamy Coca-Coli w reżyserii Taiki Waititi? Czy ten krótki spot wzbudził w was podobne emocje?
Zobacz również: Coca-Cola stworzyła eko butelki (prawie) w całości z papieru. Kiedy zastąpią te plastikowe?