Na świecie funkcjonuje ponad 100 aktywnych marek samochodowych, a każda z nich posiada nazwę o unikalnym brzmieniu i pisowni. Nic więc dziwnego, że niektóre z nich bywają regularnie… przekręcane.
Zaintrygowani tym zjawiskiem eksperci od ubezpieczeń komunikacyjnych z Zego LTD postanowili przeanalizować globalne dane z wyszukiwarek, by sprawdzić, które marki samochodów są najczęściej błędnie wpisywane przez użytkowników Internetu. Wyniki? Zaskakujące, choć niektóre typy można było przewidzieć.
Zobacz także: Niestandardowe wykorzystanie folii bąbelkowej. Od teraz spojrzysz na ten produkt zupełnie inaczej
Najtrudniejszą do poprawnego zapisania marką okazał się Mercedes-Benz, z imponującą liczbą aż 57 200 błędnych wyszukiwań miesięcznie. Najczęstsze wersje, które pojawiają się w Google, to m.in. „Mecedes”, „Mercedez” oraz „Mercades”.
Co ciekawe, mimo tylu pomyłek, Mercedes jest jedną z najpopularniejszych marek w Internecie – notuje średnio 313 000 poprawnych wyszukiwań miesięcznie, co daje mu trzecie miejsce pod względem ogólnego zainteresowania (zaraz po Tesli i Toyocie).
Na drugim miejscu uplasowało się również niemieckie Porsche, które generuje 28 600 błędnych wyszukiwań miesięcznie. Użytkownicy najczęściej mylą się, wpisując „Porche”, „Porshe” lub „Porshce”.
Mimo problemów użytkowników z pisownią, marka cieszy się ogromnym zainteresowaniem – poprawnie wpisywana nazwa Porsche pojawia się w wyszukiwarkach średnio 4 miliony razy w miesiącu.
Na trzecim miejscu znalazł się Volkswagen, również z Niemiec, który co miesiąc „gubi” się w sieci aż 9 900 razy. Najczęstsze błędy to: „Volkswagon”, „Volkwagen” i „Voltswagon”.
Mimo to, marka może pochwalić się aż 6,4 milionami poprawnych wyszukiwań miesięcznie, co czyni ją trzecią najczęściej wyszukiwaną marką samochodową na świecie, tuż za Teslą i Toyotą.
Z wynikiem 8 600 błędnych wyszukiwań miesięcznie, Peugeot i Audi dzielą czwarte miejsce w rankingu.
W przypadku Peugeota, nieintuicyjna francuska pisownia często przekształca się w wersje takie jak: „Peugot”, „Pergeot” czy „Pegeout”.
Z kolei Audi, mimo swojej krótkiej i pozornie prostej nazwy, również bywa przekręcane – najczęściej na „Adui”, „Audii” oraz „Auddi”.
Fot. Zego LTD / Mat. prasowe
Zobacz także: Nazwy znanych marek, które prawdopodbnie źle wymawiasz: Levi`s, Bourjois, Leroy Merlin
Błąd czy językowy test?
Jak widać, nawet najbardziej prestiżowe marki mogą sprawiać trudności – szczególnie wtedy, gdy ich nazwy nie są zgodne z zasadami fonetyki języka angielskiego czy polskiego. A skoro pisownia czasem bywa trudna, może to znak, że czasem warto skopiować nazwę prosto ze strony producenta, zamiast zgadywać na chybił trafił?