Peugeot czy Pegeout? Które nazwy aut sprawiają najwięcej trudności w pisowni?

A Ty wiesz, jak poprawnie je zapisać?
Peugeot czy Pegeout? Które nazwy aut sprawiają najwięcej trudności w pisowni?
Fot. Pexels
26.03.2025

Na świecie funkcjonuje ponad 100 aktywnych marek samochodowych, a każda z nich posiada nazwę o unikalnym brzmieniu i pisowni. Nic więc dziwnego, że niektóre z nich bywają regularnie… przekręcane.

Zaintrygowani tym zjawiskiem eksperci od ubezpieczeń komunikacyjnych z Zego LTD postanowili przeanalizować globalne dane z wyszukiwarek, by sprawdzić, które marki samochodów są najczęściej błędnie wpisywane przez użytkowników Internetu. Wyniki? Zaskakujące, choć niektóre typy można było przewidzieć.

Zobacz także: Niestandardowe wykorzystanie folii bąbelkowej. Od teraz spojrzysz na ten produkt zupełnie inaczej

Marki samochodów i ich poprawna pisownia

Mercedes-Benz – król pomyłek

Najtrudniejszą do poprawnego zapisania marką okazał się Mercedes-Benz, z imponującą liczbą aż 57 200 błędnych wyszukiwań miesięcznie. Najczęstsze wersje, które pojawiają się w Google, to m.in. „Mecedes”, „Mercedez” oraz „Mercades”.

Co ciekawe, mimo tylu pomyłek, Mercedes jest jedną z najpopularniejszych marek w Internecie – notuje średnio 313 000 poprawnych wyszukiwań miesięcznie, co daje mu trzecie miejsce pod względem ogólnego zainteresowania (zaraz po Tesli i Toyocie).

Porsche – trudniej niż się wydaje

Na drugim miejscu uplasowało się również niemieckie Porsche, które generuje 28 600 błędnych wyszukiwań miesięcznie. Użytkownicy najczęściej mylą się, wpisując „Porche”, „Porshe” lub „Porshce”.

Mimo problemów użytkowników z pisownią, marka cieszy się ogromnym zainteresowaniem – poprawnie wpisywana nazwa Porsche pojawia się w wyszukiwarkach średnio 4 miliony razy w miesiącu.

Volkswagen – długi i zdradliwy

Na trzecim miejscu znalazł się Volkswagen, również z Niemiec, który co miesiąc „gubi” się w sieci aż 9 900 razy. Najczęstsze błędy to: „Volkswagon”, „Volkwagen” i „Voltswagon”.

Mimo to, marka może pochwalić się aż 6,4 milionami poprawnych wyszukiwań miesięcznie, co czyni ją trzecią najczęściej wyszukiwaną marką samochodową na świecie, tuż za Teslą i Toyotą.

Peugeot i Audi – ex aequo na czwartym miejscu

Z wynikiem 8 600 błędnych wyszukiwań miesięcznie, Peugeot i Audi dzielą czwarte miejsce w rankingu.

W przypadku Peugeota, nieintuicyjna francuska pisownia często przekształca się w wersje takie jak: „Peugot”, „Pergeot” czy „Pegeout”.

Z kolei Audi, mimo swojej krótkiej i pozornie prostej nazwy, również bywa przekręcane – najczęściej na „Adui”, „Audii” oraz „Auddi”.

nazwy marek autFot. Zego LTD / Mat. prasowe

Zobacz także: Nazwy znanych marek, które prawdopodbnie źle wymawiasz: Levi`s, Bourjois, Leroy Merlin

Błąd czy językowy test?

Jak widać, nawet najbardziej prestiżowe marki mogą sprawiać trudności – szczególnie wtedy, gdy ich nazwy nie są zgodne z zasadami fonetyki języka angielskiego czy polskiego. A skoro pisownia czasem bywa trudna, może to znak, że czasem warto skopiować nazwę prosto ze strony producenta, zamiast zgadywać na chybił trafił?

Tak w ciągu ostatnich 6 lat zmieniła się Blanka Lipińska. Różnica jest ogromna
Tak w ciągu ostatnich 6 lat zmieniła się Blanka Lipińska. Różnica jest ogromna - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie