Masz problem z zarządzeniem czasem? Metoda ALPEN rozwiąże go błyskawicznie

Potrafi zdziałać niemałe cuda.
Masz problem z zarządzeniem czasem? Metoda ALPEN rozwiąże go błyskawicznie
Fot. Instagram.com (https://www.instagram.com/tezza.barton/)/iStock
31.05.2023

Często masz wrażenie, że choć starasz się z całych sił dobrze zaplanować swój dzień, czas dosłownie przecieka Ci przez palce? Nie jesteś w tym odosobniona. Umiejętne gospodarowanie czasem nie należy niestety do prostych rzeczy. Tak więc, jeśli co rusz okazuje się, że znów na coś Ci go nam nie starczyło, nie frustruj się. Zapoznaj się za to jak najprędzej z rewolucyjną metodą zarządzania czasu posiadającą nazwę ALPEN. 

Zobacz także: Kobiety o tym oryginalnym imieniu to wrażliwe marzycielki. Brzmi szlachetnie i kojarzy się z wiosenną aurą

Na czym polega rewolucyjna metoda ALPEN i jak wprowadzić ją w życie?

Marzysz o tym, aby nareszcie zacząć umiejętnie wykorzystywać swój czas? Koniecznie wypróbuj metodę ALPEN. Warto wiedzieć, że jej nazwa nie ma nic wspólnego z malowniczym pasmem górskim. To bowiem intrygująco brzmiący akronim, który powstał z pięciu wyrażeń wywodzących się z języka niemieckiego, takich jak Aufgaben, Länge schätzen, Pufferzeiten Einplanen, Entscheidungen treffen oraz Nachkontrolle. Oznaczają one działania, o których należy pamiętać, tworząc swój harmonogram dnia. Zawsze sporządzamy go wieczorem, aby już od samego rana wykorzystywać każdą cenną minutę. 

A: Aufgaben: zadania

Przygotuj kartkę i coś do pisania. Zastanów się, co ważnego chciałabyś jutro zrobić. Sporządź listę zadań. Jeśli któreś z nich jest pracochłonne i bardziej skomplikowane, podziel je na części. 

L: Länge schätzen: oceń czas

Oszacuj czas trwania każdego zadania. Potem wszystko zsumuj. 

P: Pufferzeiten Einplanen: zaplanuj rezerwy

Wiedząc już, ile mniej więcej czasu musisz poświęcić na wykonywanie swoich obowiązków, zacznij planować cały dzień. Aby nie ulegać frustracjom, dodaj do każdej czynności czasową rezerwę. W ten sposób będziesz mogła się zrelaksować i ze wszystkim zdążysz. 

E: Entscheidungen treffen: wyznacz priorytety

Przemyśl, które zadania, jakie zamierzasz wykonać, są najważniejsze. Jeśli nazajutrz spotkają Cię jakieś nieprzewidziane obowiązki, będziesz wiedziała, na czym powinnaś się skupić i co możesz danego dnia pominąć.  

N: Nachkontrolle: kontroluj

Miej zawsze listę zadań pod ręką. Kontroluj czynione postępy, odznaczając to, co już zrobiłaś. 

Zobacz także: Właśnie przez te żywieniowe błędy Twoja waga nie spada. Gdy je wyeliminujesz, szybko zauważysz różnicę

Polecane wideo

Orientalne wzory, intensywne tony, zmysłowe dekolty na plecach. Te bluzki to MUST HAVE wakacji
Orientalne wzory, intensywne tony, zmysłowe dekolty na plecach. Te bluzki to MUST HAVE wakacji - zdjęcie 1
Komentarze (3)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 15.06.2023 22:35
Robię sobie listy to do, które pomagają lepiej planować. Na każdy dzień rozpisuję co mam do zrobienia, w smartfonie ustawiłam harmonogram sprzątania roomby, przypomnienia o odebraniu rzeczy z pralni, wizycie u lekarza, czy mechanika samochodowego. Pamięć mam dobrą, ale krótką, więc raczej na nią nie liczę :)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 31.05.2023 09:52
Mi te listy zadań nigdy nie pomagają. Finalnie kończy się, że nic nie jest zrobione.
zobacz odpowiedzi (1)

Polecane dla Ciebie