Portal wirtualnemedia.pl przytoczył wyniki corocznego badania Dzieci w Sieci Multiscreen realizowanego przez Dom Sprzedaży Mediów Interaktywnych MediaFarm we współpracy z firmą badawczą Zymetria. W tym roku przeprowadzono je już po raz 7. W czołówce YouTube, Netflix i TikTok. Tuż za podium uplasował się Dinesy+, który w naszym kraju jest dostępny dopiero od niespełna pół roku.
Zobacz także: TikTok: Trendy, twórcy i filmy, które wszyscy oglądali w 2022 roku
YouTube cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród dorosłych czy nastolatków. Jak pokazuje badanie, jest to serwis, który dominuje także wśród dzieci. Tuż za liderem w zestawieniu uplasował się Netflix – najpopularniejszy serwis abonamentowy. Na trzecim miejscu znalazł się TikTok, który jest darmowy, a którego popularność wśród dzieci spadła dość znacząco w porównaniu do ubiegłego roku. Zdaniem specjalistów spadek popularności TikToka to efekt m.in. licznych skandali związanych z występowaniem na nim niebezpiecznych wyzwań dla nieletnich. Warto zwrócić uwagę na to, że wśród polskich dzieci małą popularnością cieszą się rodzime serwisy SVOD. Chodzi głównie o Polsat Box Go oraz Player. Z pewnością jest to spowodowane tym, że ich oferta dla najmłodszych jest bardzo uboga.
Badanie ilościowe zostało zrealizowane w dniach 21-27 października 2022 roku techniką wywiadów internetowych.
Zobacz także: To oryginalne imię oznacza „bogatą dzięki walce”. Wierzono, że przynosi życiową pomyślność i świetnie kształtuje charakter
Źródło: www.wirtualnemedia.pl