Jaki kurier dla sklepu internetowego?

Z raportu „E-commerce w Polsce 2021” przygotowanego przez Gemius wynika, że dla 31% badanych szybsza dostawa jest argumentem przemawiającym za zwiększeniem zakupów online.
Jaki kurier dla sklepu internetowego?
13.10.2022

50% najczęściej wybiera dostawę produktów kurierem do domu lub pracy. Jej dostępność jest dla 68% czynnikiem zachęcającym do zakupów. Dlatego prowadzący sklep online powinni zapewnić klientom usługi kurierskie i przywiązywać jak najwięcej uwagi do kwestii wyboru firmy do ich realizacji. Na jaką markę kurierską się zdecydować?

Kurier dla sklepu WWW – na co zwrócić uwagę?

Różne możliwości dostawy produktów do klientów, a także szybkość dostarczenia artykułów są jednym z ważnych czynników, które wpływają na doświadczenia odbiorców. Usługi kurierskie są rozwiązaniem, które ułatwia zakupy. Klient zamawia produkty i dostaje je do domu – idealnie, jeśli trafiają one do niego ekspresowo. Ważne, aby zainteresowany mógł wybrać godną zaufania i cenioną na rynku markę, która mu je dostarczy. Może on mieć duże wątpliwości, jeśli proponowany kurier jest dla niego anonimowy. Dlatego pod uwagę warto brać znane i zweryfikowane firmy. Co jeszcze ma znaczenie?

Przesyłki międzynarodowe

Klientami sklepów WWW są najczęściej nie tylko mieszkańcy jednego kraju, ale również odbiorcy zagraniczni. Poza Polską mieszka ponad 20 milionów Polaków lub osób mających polskie pochodzenie, ale firmy wysyłają produkty nie tylko do nich. Zamówienia w sklepie mogą robić również obcokrajowcy. Jednocześnie, jak wynika ze wspomnianego raportu Gemius, 32% polskich internautów kupuje w sklepach zagranicznych. Dlatego nie warto zamykać się wyłącznie na mieszkańców kraju, w którym działa sklep. Ważne jest zapewnienie przesyłek międzynarodowych, aby odbiorcy zagraniczni mogli się stać naszymi klientami. Czy firma kurierska je oferuje? Ważna jest szybkość dostarczania i to, czy podmiot obsługuje te kraje, na których nam zależy.

Paczka za granicę za pośrednictwem firmy GLS w ramach usługi EuroBusinessParcel dotrze do odbiorcy standardowo w czasie od 48 do 96 godzin. Transport jest cały czas monitorowany, często w czasie rzeczywistym. Ostateczny czas dostawy zależy od odległości między państwami. Paczkę można nadać do takich miejsc jak m.in. Portugalia, Irlandia czy Bułgaria, ale również: Austria, Niemcy, Czechy czy Słowacja.

Ekspresowe doręczenie przesyłki

Dla klientów szybkie dostarczenie przesyłki jest kluczowe, motywuje do zakupu i może być tym czynnikiem, który zdecyduje o wyborze danej oferty. Dlatego zapewnienie szybkich dostaw to konieczność. W GLS standardowo paczki krajowe docierają do odbiorcy następnego dnia roboczego. Natomiast jest również możliwość skorzystania z ekspresowej dostawy w ramach usługi ExpressParcel. Łączy się ona zawsze z ofertami TimeDefiniteServices lub SaturdayServices – dają one nadawcy możliwość decydowania o tym, kiedy paczka powinna być ostatecznie doręczona. Zamówienie trafia do odbiorcy do godziny 10 lub 12 następnego dnia roboczego. Możliwe jest również jego dostarczenie w sobotę. Są to usługi dodatkowo płatne.

Elastyczność

Klienci mogą mieć różne sytuacje i oczekiwania w stosunku do dostawy produktów. Usługi kurierskie GLS dają odbiorcom możliwość elastycznego wyboru spośród wielu opcji doręczenia. Po pierwsze klient ma bezpośredni kontakt do kuriera. Można dzięki temu ustalić szczegóły dostawy. Odbiorca ma opcję przekierowania paczki nawet wówczas, gdy jest już w drodze. Może ona być pozostawiona w bezpiecznym miejscu wskazanym przez odbiorcę. Dla tych, którzy chcą mieć możliwość samodzielnego odbioru paczki, dostępna jest rozbudowywana sieć punktów nadania i odbioru – Szybka Paczka. To ciekawa alternatywa nie tylko jeśli chodzi o przesyłki kurierskie krajowe, ale również międzynarodowe.

Możliwość odbioru w punkcie

Część klientów woli odebrać samodzielnie przesyłkę wtedy, kiedy ma na to czas. Warto, aby firma kurierska dawała również możliwość skorzystania z takiej opcji. Sposobem na to są wspomniane punkty Szybka Paczka, które w Polsce i za granicą ma firma GLS. Obecnie w kraju ich jest około 4500, natomiast w Europie – około 25 000. To miejsca, które dają możliwość nadania i odbioru przesyłki. Punkt, który znajduje się najbliżej naszej lokalizacji możemy znaleźć na stronie gls-group.com.

Śledzenie przesyłki

Klienci powinni mieć możliwość sprawdzenia, gdzie znajduje się ich paczka, dlatego niezbędne jest, aby kurier dawał taką możliwość. Optymalnie, jeśli system prezentuje, w jakim miejscu jest przesyłka w danym momencie. Adresat widzi, kiedy zamówienie do niego dotrze, a jeśli okaże się, że jednak nie będzie go w domu, to może np. przekierować je do jednego ze wspomnianych punktów odbioru Szybka Paczka. W GLS w celu sprawdzenia, gdzie znajduje się transportowana rzecz, wystarczy wyszukać jej numer przez system śledzący.

Jeśli chcesz, aby usługi kurierskie były profesjonalne i odpowiadała za nie ceniona marka, która spełnia oczekiwania odbiorców, to zrealizuj przesyłki krajowe z firmą GLS. Dostarczy ona również paczki do mieszkańców wielu innych państw w Europie. Dzięki współpracy z GLS dasz odbiorcom w kraju możliwość skorzystania z ekspresowej dostawy, a standardowo paczka dotrze do nich w kolejnym dniu roboczym.

 

Materiał partnera

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 13.10.2022 13:35
GLS i inpost. Nigdy mnie nie zawiedli, chociaż jeżeli chodzi o inpost to tylko paczkomaty. TNT to chyba najgorsza firma kurierska z jaką miałam do czynienia.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie