O czym należy pamiętać, zakładając blog?

Według Worldometers od początku 2022 roku na blogach na świecie pojawiło się 1,4 mld wpisów.
O czym należy pamiętać, zakładając blog?
11.07.2022

Kiedyś takie serwisy służyły głównie do opowiadania o sobie, o swoich przeżyciach, do relacjonowania wyjazdów i wypowiadania się na przeróżne tematy. Obecnie blog jest rozwiązaniem wykorzystywanym również przez firmy – w komunikacji z klientami. O czym należy pamiętać, inicjując taki serwis? Jakie może to przynieść korzyści?

Zakładanie bloga – co ma znaczenie?

Content marketing to obecnie standard w działaniach marketingowych firm w sieci, a prowadzenie bloga to jeden z elementów, które do niego należą. Najczęściej tworzy się wpisy związane z działalnością marki. Mogą to być poradniki zakupowe dotyczące produktów w sklepie albo informacje na temat sposobów wykorzystania tych artykułów lub radzenia sobie z usterkami bez konieczności zlecenia naprawy. Zakładając blog, warto pamiętać o wielu istotnych kwestiach. Dzięki temu efekty działań będą lepsze. Co ma znaczenie?

Wybór systemu CMS

WordPress ma swoich zwolenników i przeciwników. Biorąc jednak pod uwagę wszystkie witryny, które bazują na CMS-ach, WP ma ponad 60 proc. udziału w rynku. WordPress udostępnia użytkownikom tysiące darmowych wtyczek, bezpłatnych motywów i systematyczne aktualizacje. Obecnie WordPress jest używany do prowadzenia przeróżnych typów witryn, a w tym sklepów WWW, natomiast z założenia został zaprojektowany do blogowania.

Własna domena i hosting

Wprawdzie można prowadzić blog na jednej z darmowych platform i korzystać z subdomeny, ale zdecydowanie lepiej wybrać płatny, solidny hosting i domenę. Dzięki własnemu adresowi i hostingowi można budować popularność bloga, pracować na niego bez obaw, że go stracimy. Do kiedy będziemy przedłużać domenę, do tego momentu będzie ona do naszej dyspozycji. To samo tyczy się hostingu.
Wybierając płatne rozwiązania, nie jesteśmy ograniczeni – możemy robić z naszym blogiem w zasadzie co chcemy – wprowadzać istotne funkcje, przeróbki, a w razie potrzeby przenieść witrynę na zupełnie inny hosting.

Wybór motywu bloga

Strona powinna być atrakcyjna dla użytkownika, a duży wpływ na to ma wygląd witryny. Nie oznacza to dodatkowych nakładów finansowych – dla przykładu w WordPress znajduje się blisko 10 tys. darmowych motywów, przy czym jednak wiele z nich jest dostępnych bez opłat tylko w ograniczonym zakresie. Skorzystanie ze wszystkich możliwości wymaga już poniesienia kosztu, ale często warto to zrobić, aby dać sobie więcej opcji i ułatwić zarządzanie stroną. W zasobach WP są też motywy polecane do prowadzenia bloga – można przefiltrować wyniki, aby wyświetlały się wyłącznie takie.

Przemyślane tworzenie tematów

Treści publikowane na blogu powinny być przygotowane tak, aby interesowały odbiorców. Do opracowania tematów można wykorzystać wiele narzędzi, takich jak Senuto, Semstorm, keywordtool.io, Answer The Public, Ahrefs, których używa się do ustalenia słów kluczowych, a także do optymalizacji strony WWW pod wymagania wyszukiwarki Google. Dzięki nim możemy się dowiedzieć, jaką popularnością cieszą się różne zapytania i stworzyć treść, która rzeczywiście jest wyszukiwana przez internautów. Zwiększa to szanse na duże zainteresowanie materiałem, o ile oczywiście będzie on wysokiej jakości.

Optymalizacja wpisów pod SEO

Tekst powinien się pozytywnie wyróżniać, być wysokiej jakości, najlepiej, gdyby był wzbogacony o zdjęcia, filmy, tabele, wypunktowania, aby od razu rzucał się w oczy i zachęcał do zapoznania się z nim. Ważna jest również optymalizacja pod wymagania Google – warto pilnować tych kwestii od razu przy dodawaniu wpisów, gdyż robiąc to później, możemy doprowadzić do tego, że będziemy mieć do zaktualizowania dziesiątki, a może nawet jeszcze więcej postów. Na czym ma polegać taka optymalizacja?
Po pierwsze content należy podzielić na nagłówki od H2 do H6, natomiast tytuł artykułu powinien być oznaczony jako H1. Najważniejsze słowo kluczowe dla danej treści może pojawić się w tytule wpisu, w leadzie, nagłówkach i w pozostałym contencie. Mniej ważne warto naturalnie powtórzyć w treści, ale bez zasady określonej liczby powtórzeń na tekst. W artykule powinny się również znaleźć odnośniki wewnętrzne, tzn. odsyłacze do innych podstron bloga, dzięki czemu zwiększymy ich podlinkowanie, co ma wpływ na pozycję w wynikach Google.

Nie zapominajmy również o zdjęciach. Nazwa plików graficznych powinna zawierać najważniejsze słowo kluczowe, tak samo jak opis alternatywny, czyli znacznik alt. Ten element również bez problemu można edytować w wielu CMSach. Dzięki takim działaniom zwiększamy szansę na wysokie pozycje zdjęć w Google Grafika.

Blog wymaga systematyczności

Aby prowadzić blog, należy zaangażować się w tworzenie treści i robić to systematycznie. Jeśli uda się zainteresować odbiorcę, to oczekiwać on będzie, że po pewnym czasie, kiedy wejdzie na stronę, ponownie zobaczy ciekawą treść. Nie można go zawieść. Należy rozwijać witrynę, aktualizować ją i dostosowywać do aktualnych wymagań. Jeśli chcesz zająć się blogiem na pełen etat, zdecydowanie przydatna będzie także wiedza SEO. W tej kwestii z chęcią Ci pomożemy! Specjaliści ze Smartbuzz na co dzień pracują z małymi i wielkimi firmami, które mogą pochwalić się wysokimi pozycjami w Google.

Polecane wideo

Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 12.07.2022 02:49
A gdzie oznaczenie jako reklama?
odpowiedz

Polecane dla Ciebie