Wirtualny świat jeszcze bardziej zyskał ostatnimi czasy na znaczeniu. Można powiedzieć, że niektórzy zaczęli nawet traktować go na równi z rzeczywistym. Tym samym także i w wirtualnej przestrzeni zamierzają prowadzić nie mniej luksusowe życie. Awatary ubrane w rzeczy zaprojektowane przez najwybitniejszych kreatorów mody stają się czymś powszednim.
Zobacz także: Doda „sprzedaje ciało”. „Jego wartość będzie rosła wraz z moją popularnością”
Wyposażanie swoich awatarów w rozmaite akcesoria zostało zapoczątkowane przez graczy. Teraz owa idea zaczęła wkraczać jednak na zupełnie inne pola. Do wirtualnego świata przeniósł się bowiem segment dóbr luksusowych. Marki posiadające je ofercie, zaczęły skupiać się na promowaniu sprzedaży cyfrowej.
Cyfrowe dobra najpierw były sprzedawane znacznie taniej od ich rzeczywistych odpowiedników. Wcześniej na przykład torebki marki Gucci można było dopasowywać do garderoby swojego awatara bez umiaru, nabywając je zaledwie za kilka dolarów. Ceny cyfrowych luksusowych przedmiotów w postaci NFT zaczęły jednak niespodziewanie rosnąć. Wkrótce wiele z nich zaczęło być sprzedawana za tysiące dolarów, a potem nawet i za... setki tysięcy dolarów.
Taką cenę osiągnęła jedna z dziewięciu luksusowych tiar, które zaprojektował duet włoskich kreatorów - Stefano Gabbana oraz Domenico Dolce. The Impossible Tiara inspirowana dziedzictwem kultury weneckiej i klejnotami, które były niegdyś w posiadaniu dożów, została sprzedana za 99,9 ETH (kryptowaluta sieci Ethereum). To ponad 1,28 mln zł.
Zobacz także: 5 rzeczy, które powinna mieć w szafie każda kobieta
Wyświetl ten post na Instagramie