Asany pierwszej pomocy. Pozycja na rozładowanie stresu

Jak po ciężkim, stresującym dniu szybko się rozluźnić? Odpowiednią asaną!
Asany pierwszej pomocy. Pozycja na rozładowanie stresu
Fot. Unsplash (Jade Stephens)
26.03.2022

Jeśli czujemy się zmęczone i zestresowane, a nasze ciało zdaje się trwać w dziwnym zesztywnieniu spowodowanym długotrwałym napięciem psychicznym, z pomocą przyjdzie nam asana określana mianem Paschimottanasany. Dzięki niej bardzo łatwo rozluźnimy mięśnie, a to tego poczujemy emocjonalną ulgę.

Co najważniejsze, osiągnięte dzięki niej wyciszenie umysłu i zregenerowanie ciała, będzie miało długotrwały efekt. 

Zobacz także: Joga dłoni. Dlaczego warto zacząć ją praktykować?

Paschimottanasana - asana, która koi nerwy

Tak więc, jeśli potrzebna nam błyskawiczna terapia antystresowa, koniecznie rozłóżmy matę i przejdźmy do wykonania Paschimottanasany. Pozwala ona rozluźnienie tych części ciała, w których gromadzi się największe napięcie, do jakich należą ramiona, szyja oraz kark.

Oto instrukcja, jak ją wykonać

Usiądźmy na podłodze z wyprostowanymi nogami i pooddychajmy przez chwilę głęboko. Następnie chwyćmy się za palce stóp. Jeśli nie możemy do nich dosięgnąć, połóżmy dłonie na kostkach. 

Weźmy głęboki wdech przez nos. W trakcie wydechu zróbmy skłon do przodu. Powoli zniżajmy się do kolan. Trwajmy przez chwilę w tej pozycji. Poczujmy, jak rozluźniają się poszczególne części ciała. 

Powróćmy do pozycji wyjściowej i powtórzmy asanę kilkakrotnie. 

Zobacz także: Jogą w ból miesiączkowy. Nagranie tej fizjoterapeutki to hit TikToka

Polecane wideo

Cabin porn dalej na topie. Leśne domki i kabiny w głuszy, o których warto marzyć
Cabin porn dalej na topie. Leśne domki i kabiny w głuszy, o których warto marzyć - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 1 / 5
gość (Ocena: 1) 28.03.2022 19:03
nie działa
odpowiedz

Polecane dla Ciebie