Wszystko, co powinieneś wiedzieć o unboxingu

Unboxing stał się jednym z najpopularniejszych trendów internetowych.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o unboxingu
31.01.2022

Chyba każdy miał już okazję obejrzeć wideo, na którym influencer otwiera opakowanie z produktem i opowiada o swoich pierwszych wrażeniach na temat testowanych rzeczy. Taki film mogą obejrzeć setki tysięcy internautów! A to oznacza niepowtarzalną szansę dla Twojej marki. Jeżeli jednak nie zrobisz dobrego pierwszego wrażenia… cóż, wnioski nasuwają się same. Sprawdź jak pakować swój towar, by dobrze prezentował się podczas unboxingu.

Opakowanie, czyli rynkowy wyróżnik

Sprzedaż wysyłkowa jest już oczywistością, więc klienci otrzymują w roku dziesiątki, jeśli nie setki przesyłek. Większość produktów wysyłana jest w szarych kartonach lub w foliopakach. Takie opakowania nie zaprezentują się oryginalnie podczas unboxigu, będą po prostu takie same jak wszystkie inne. Jeśli chcesz się czymś wyróżnić, musisz zacząć pakować swoje produkty w pudełka z nadrukiem. Po co to robić skoro i tak klient je wyrzuci? To akurat wcale nie jest takie pewne. Wyobraź sobie, że otrzymujesz rzeczy zapakowane w karton z zabawną grafiką albo z jakimś naprawdę ciekawym nadrukiem. Być może wykorzystasz go do przechowywania rzeczy albo przy najbliższej okazji zapakujesz w niego prezent dla bliskich. Nadruk od razu wzbudza zainteresowanie, kto wie, może to właśnie kartony z grafiką skłonią jakiegoś influencera do nagrania unboxingu Twoich produktów… Pamiętaj, że to co się wyróżnia, zawsze wzbudza ciekawość. Co więcej, opakowania z nadrukami po prostu świetnie się prezentują, a każdy lubi dostawać coś, co dobrze wygląda. Gdzie kupić spersonalizowane pudełka? Pracownicy tego sklepu: https://kartony24.eu/ przygotują dla Ciebie unikalny projekt firmowych opakowań, który będzie doskonale odzwierciedlał charakter marki.

Pamiętaj o względach praktycznych

Pudełko powinno przykuwać wzrok, ale design to nie wszystko. Opakowanie musi także spełniać swoją podstawową funkcję, czyli dobrze zabezpieczać towar. Często zwraca się uwagę na ten aspekt podczas unboxingu. Oczywiście, w razie uszkodzenia towar zawsze można zareklamować, ale to wiąże się z dodatkowym wysiłkiem i stratą czasu. Nikt nie lubi tego robić, dlatego klienci powinni zyskać gwarancję, że towar dotrze do nich w nienaruszonym stanie. Pamiętaj o stosowaniu wszelkich zabezpieczeń. W wielu przypadkach niezbędna będzie folia bąbelkowa, którą może zamówić tutaj: https://kartony24.eu/pl/c/Folia-babelkowa/42. Przydatny może okazać się również jej bardziej ekologiczny zamiennik, czyli papier nacinany. Skropak oraz wytrzymałe taśmy pakowe to także absolutna konieczność. Kolejny aspekt praktyczny to dostosowanie kartonu do formy przesyłki. Opakowania muszą pasować do skrytek w paczkomatach czy też mieścić się gabarytach obowiązujących na poczcie. Na szczęście unikalny design i aspekt praktyczny można ze sobą łatwo połączyć. Opakowania z nadrukiem dostosowane do wymogów Poczty Polskiej zmówisz tutaj: https://kartony24.eu/pl/c/Kartony-pocztowe/16. Na stronie sklepu dostępne są także dedykowane pudełka do paczkomatów. Na każdym z nich może znaleźć się dowolny nadruk.

Pakuj jak na prezent

Warto, by produkty prezentowały się wyjątkowo także po otwarciu przesyłki. Dobrym rozwiązaniem jest zatem zastosowanie bibuły pakowej. Można owinąć w nią produkt i umieścić pakunek na wełnie drzewnej. Zmięta bibuła może posłużyć również jako bardziej elegancki wypełniacz. Inna możliwość to wykorzystanie torby papierowej z nadrukiem. Jest ekologiczna, a ponadto klient może zabierać ją na zakupy i promować markę w swoim środowisku. Posłuży nie tylko jako elegancki dodatek do opakowania, ale także jako przydatny gratis dla klienta.

Doceń klienta

Każdy klient chce poczuć się wyjątkowo. Wręczając mu produkt w spersonalizowanym opakowaniu spełniamy te oczekiwania, ale warto wykonać jeszcze jeden drobny gest. Dołącz do przesyłki kartkę z podziękowaniem za zakup. Dzięki krótkiej wiadomości dołączonej do paczki, możemy nawiązać z klientem bezpośrednią relację, sprawić, że poczuje się doceniony.

Dobre opakowanie, to takie, które łatwo otworzysz

Wspomnieliśmy o tym, że przesyłka musi zostać starannie zabezpieczona przed uszkodzeniem i otwarciem przez niepożądane osoby. To prawda, ale z niczym nie można przesadzać. Jeśli zakleisz pudełko całymi metrami taśmy pakowej, nie dość, że zepsujesz efekt wizualny osiągnięty za pomocą nadruku, to jeszcze zirytujesz klientów. Nikt nie chce tracić czasu na mocowanie się z foliami i taśmami. Jeśli zamienisz swoje opakowanie w „pancerny sejf” może okazać się, że większa część filmu z unboxingu to próba otwarcia kartonu. Z pewnością nie podziała to zachęcająco na potencjalnych klientów ani nie przyczyni się do zwiększenia liczby wyświetleń.

Twoje produkty są gotowe na unboxing? Jeżeli nie, to najwyższy czas przygotować projekt firmowych kartonów i innych akcesoriów do pakowania. Pamiętaj, że o sprzedażowym sukcesie często decyduje pierwsze wrażenie.

Polecane wideo

Komentarze (4)
Ocena: 4 / 5
gość (Ocena: 5) 30.04.2022 21:46
Mam nadzieję że nie ma problemu
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 24.04.2022 19:21
Jnkkk
odpowiedz
Dupa (Ocena: 1) 24.04.2022 10:06
Ja ciebbejdjsvwknqwh
odpowiedz
Twój star (Ocena: 5) 15.03.2022 20:46
Podoba mi się to
odpowiedz

Polecane dla Ciebie