Facebook bez wątpienia zrewolucjonizował sposób, w jaki komunikujemy się z innymi oraz w jaki korzystamy z Internetu. Jednak z czasem podejście wielu osób do tego portalu diametralnie się zmieniło. Początkowo każdy chciał mieć swój profil na tej platformie, a dziś coraz więcej internautów przestaje z niej korzystać na rzecz innych serwisów.
Zobacz również: „Anty-Facebook” podbija świat. Zgromadził miliony użytkowników i właśnie wchodzi do Polski
Od momentu powstania w 2004 roku Facebook wielokrotnie zmieniał swój wygląd i niektóre funkcjonalności. Teraz pojawiły się doniesienia o tym, że Mark Zuckerberg planuje kolejną rewolucję.
Exclusive: Facebook is planning to rebrand the company with a new name https://t.co/0NuPhWQsc5 pic.twitter.com/htkzkRBCGI
— The Verge (@verge) October 20, 2021
Jak informuje portal theverge.com, w najbliższym czasie Facebook ma ogłosić zmianę nazwy swojej firmy. Miałoby to nastąpić podczas corocznej firmowej konferencji Connect.
Zmiana miałaby dotyczyć nie samego portalu społecznościowego, ale całego przedsiębiorstwa. W ten sposób Facebook chce pokazać, że nie będzie dłużej skupiać się przede wszystkim na mediach społecznościowych, ale zamierza postawić głównie na wirtualną rzeczywistość (VR) i rozszerzoną rzeczywistość (AR).
Według informacji przekazanych przez theverge.com, firma Marka Zuckerberga miałaby skupić swoje działania wokół tzw. metaverse. Jak czytamy na portalu wirtualnemedia.pl, ma to być “platforma umożliwiająca użytkownikowi wykraczanie poza świat mediów społecznościowych, ale jednocześnie nadal (podobnie jak Facebook) służyć ma do porozumiewania się i wchodzenia w interakcje w rzeczywistości 3D”.
Z ustaleń serwisu theverge.com wynika, że Facebook już zatrudnił ponad 10 tys. specjalistów, którzy pracują nad oprogramowaniem i gadżetami związanymi z metaverse, czyli m.in. nad okularami AR. Zdaniem Marka Zuckerberga w ciągu najbliższych kilku lat mają one stać się tak wszechobecne jak smartfony.
Co sądzicie o takich planach Facebooka?
Zobacz również: Udostępniasz w mediach społecznościowych te 2 rzeczy? To mówi o Tobie coś bardzo niepokojącego