Prowadzenie kont w social mediach to już pewien standard, który pozwala śledzić życie prywatne swoich znajomych, ale także być na bieżąco z nowinkami z życia polskich i zagranicznych celebrytów. Największą popularnością cieszy się obecnie Instagram, który w 2016 roku wprowadził funkcję „Instastories”. Relacje w formie krótkich filmików z miejsca zjednały sobie serca wszystkich użytkowników, zarówno początkujących, jak i wytrawnych influencerów, dla których jest to jeden z najszybszych kanałów komunikacji. Nagranie ciekawego instastories to jednak nie lada sztuka, którą warto opanować. Jak to zrobić? Podpowiadamy.
Funkcja instastory umożliwia publikowanie zdjęć i kilkusekundowych filmików, które są dostępne w relacji przez 24 godziny dla wszystkich użytkowników aplikacji. Wyjątkiem są konta prywatne. Z czasem funkcję tę rozszerzono o opcję zapisania instastories w wyróżnionych relacjach, dzięki czemu jest widoczna na profilu nie 24 godziny, a do momentu jej usunięcia przez autora. Jest to bardzo popularna opcja wśród influencerów współpracujących ze znanymi markami, dzięki której można szybciej i skuteczniej nawiązywać relacje z odbiorcami.
Nie każdy czuje się swobodnie przed kamerą czy obiektywem, dlatego też swoją przygodę z Instastories warto rozpocząć od oswojenia się z tą formą przekazu. Trening czyni mistrza, a każda kolejna minuta spędzona na nagrywaniu treści pozwala dopracować swój image do perfekcji. Na próbnych filmikach można łatwo wychwycić niekontrolowane ruchy, dzięki czemu łatwiej je wyeliminować.
Spontaniczne relacje na Instagramie to rzadkość wśród najpopularniejszych influencerów. Większość twórców zarabiających na publikacji treści w serwisie dokładnie je planuje, najczęściej z kilkudniowym wyprzedzeniem. Pozwala to kontrolować częstotliwość udostępniania relacji, zwłaszcza gdy w grę wchodzi promocja produktów czy eventów. Reklama to jednak nie wszystko – followersi bardzo entuzjastycznie podchodzą do stories na temat osobistych obserwacji, przemyśleń czy inspiracji, a także życia zawodowego czy prywatnego.
Podczas tworzenia instastory warto korzystać z funkcji dostępnych z poziomu aplikacji. Bardzo popularnym rozwiązaniem są filtry, którymi warto się trochę zabawić, ale jednocześnie nie można przesadzać. Obserwatorzy chętniej klikają w relację, gdy widzą naturalność i podobieństwa do swojego życia. Nie można też zapomnieć o takich opcjach jak boomerang czy slow-motion, które urozmaicają treści. Jak jeszcze skuteczniej zaangażować użytkowników w interakcje? Ankiety, pytania, GIF-y, quizy, odliczanie, znaczniki to tylko niektóre funkcje, które przyciągną nowych followersów.
Więcej informacji na temat instastories znajdziesz na: https://scroll.morele.net/.
Artykuł sponsorowany