Jak często korzystasz z telefonu? Na tej podstawie można sprawdzić, czy grozi Ci... nadwaga

Już nie tylko "jesteś tym, co jesz". Naukowcy nie mają co do tego wątpliwości.
Jak często korzystasz z telefonu? Na tej podstawie można sprawdzić, czy grozi Ci... nadwaga
fot. Unsplash (Spencer Davis)
11.06.2021
Wiktoria Sobocińska

Nie da się ukryć, że powoli termin "uzależnienia od telefonu", komputera czy Internetu zaczyna odchodzić w niepamięć. Dzisiaj każdy z nas korzysta z sieci przy każdej możliwej okazji, wspomagając się przydatnymi, nowoczesnymi aplikacjami i praktycznie zasypia z komórką w dłoni. 

Zobacz również: W jaki sposób jesz pizzę? Na tej podstawie możesz poznać swój typ osobowości

Trudno wyobrazić sobie dzisiejszą rzeczywistość bez istotnej roli, jaką pełnią smartfony. Najnowsze badania wykazały, że częstotliwość, z jaką z nich korzystamy, może wiele powiedzieć o naszych... nawykach żywieniowych

Częstotliwość korzystania ze smartfona ma wpływ na wagę

Okazuje się, że telefony mają wpływ na to, co jemy oraz ile ważymy. Naukowcy są zdania, że jeśli zbyt długo wpatrujemy się w ekrany naszych telefonów, mamy tendencję do... przejadania się

Badania zostały przeprowadzone w Korei Południowej na ponad 53 tysiącach młodych ludzi, którzy wzięli udział w ankiecie. Po przeanalizowaniu wyników wyszło na jaw, że czas spędzony na telefonie ma ścisły związek ze sposobem odżywiania się ankietowanych oraz ich ryzykiem nadwagi. 

Osoby, które korzystały ze smartfona ponad 5 godzin dziennie, częściej sięgały po fast foody i słodkie gazowane napoje, którymi szybko mogły zaspokoić swoje chwilowe zachcianki. 

Wśród badanych nastolatków na otyłość cierpiały te osoby, które przez większość czasu używały telefonu do rozrywki: gier, słuchania muzyki lub oglądania filmów. 

Według specjalistów im dłużej patrzymy w ekran, tym łatwiej tracimy nad sobą kontrolę. Możemy wówczas jeść zbyt szybko albo nie rejestrować poczucia sytości. Nie dość, że jemy wtedy więcej, to również przykładamy mniejszą wagę do jakości produktów. 

Naukowcy podpowiadają, aby podczas posiłku odstawić komórkę na bok i delektować się smakiem jedzenia. Nie dość, że nasz umysł chwilowo odpocznie od nadmiaru bodźców, będzie to dla nas dodatkowa "praktyka uważności".

Możemy też ustawić specjalne limity czasowe, aby organizm miał czas na regenerację, zwłaszcza w nocy.

Zobacz również: Prawie połowa Polaków utyła w pandemii. Różnica na wadze jest naprawdę znacząca

Źródło: Wprost

Polecane wideo

Nie uwierzysz, co ukrywa za telefonem. To źródło jej ogromnych kompleksów
Nie uwierzysz, co ukrywa za telefonem. To źródło jej ogromnych kompleksów - zdjęcie 1
Komentarze (1)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 16.06.2021 10:03
jak ktoś mnie pyta o tabletki na odchudzanie to polecam mu tylko figurena. stosowałam kilka dostepnych na rynku srodków i te sprawdzają się według mnie najlepiej. Waga spada dość szybko bo po około 10dniach czuć już efekt.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie