Minęło już parę tygodni od dnia oficjalnej premiery, a "Bridgertonowie”, nowy serial Netflixa wciąż bije rekordy popularności na całym świecie. Można wręcz powiedzieć, że widzowie wpadli w masową histerię na punkcie tej produkcji. Wydaje się, że kluczem do sukcesu serialu okazało się połączenie historii miłosnej i świetnej obsady, a to wszystko zostało zaserwowane odbiorcom z współczesnym twistem.
Zobacz również: Regencycore to trend wylansowany dzięki „Bridgertonom”. Liczba wyszukiwań bije rekordy popularności
Ale popularność na Netflixie to jedno. Serial osiągnął coś, co udaje się naprawdę niewielu produkcjom, ponieważ wywarł olbrzymi wpływ także na trendy w innych dziedzinach życia. Fascynacja XIX-wiecznymi realiami rodem z “Bridgertonów” przełożyła się nie tylko na modę, ale także na hobby jakim oddajemy się zwłaszcza w przedłużającym się okresie lockdownu. Jeszcze do nie dawna nikt nie pomyślałby o tym, żeby umilać sobie czas spędzany w czterech ścianach właśnie w taki sposób, ponieważ to hobby uchodziło za staroświeckie i wyjątkowo niemodne. “Bridgertonowie” właśnie odczarowali to postrzeganie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Serial “Bridgertonowie” przyczynił się do wielkiego wzrostu zainteresowania hafciarstwem, czyli wyszywaniem różnych wzorów i zdobień na tkaninach. To hobby było niezwykle popularne w czasach pokazanych w produkcji Netflixa i oddawały mu się wszystkie panny z dobrych domów. W serialu nie brakuje scen pokazujących jak Daphne Bridgerton oraz jej przyjaciółki w skupieniu pochylają się nad tamborkiem i wyszywają na tkaninie finezyjne wzory.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Jak podaje serwis yahoo.com, od dnia premiery “Bridgertonów” na Netflixie wyszukiwanie fraz związanych z hafciarstwem wzrosło aż o 86 proc. Z danych sklepu internetowego Hobbycraft wynika, że sprzedaż akcesoriów do haftowania zwiększyła się o 30 proc. O przypadku nie ma mowy - sklep ujawnił, że “hafciarstwo” jest obecnie najczęściej wyszukiwanym wyrazem na ich stronie internetowej dokładnie od 28 grudnia 2020 roku, czyli od dnia, w którym “Bridgertonowie pojawili się na Netflixie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Warto dodać, że to nie pierwszy przypadek, gdy popularny serial wywarł realny wpływ na trendy i nasze zainteresowania. Podobnie było z produkcją “Gambit królowej”. Wkrótce po jej wyemitowaniu liczba wyszukiwań na platformie zakupowej eBay na hasło „chess sets” („zestaw do szachów”) wzrosła o 250 proc. Z kolei Google zanotował największą liczbę wyszukiwań frazy „jak się gra w szachy” od 9 lat.
Zobacz również: QUIZ: którą bohaterką serialu „Bridgertonowie” jesteś?