Zazwyczaj w okresie Bożego Narodzenia zapada nam w pamięć jedna wyjątkowa reklama, która wzrusza i wprowadza w świąteczny nastrój. Coś nam mówi, że w tym roku będzie nieco inaczej. Poza tradycyjną już reklamą Coca-Coli cały świat zachwyca się także spotem przygotowanym przez Niemców. Wiele osób jest zdania, że to właśnie ta ostatnia reklama najlepiej oddaje ducha tegorocznych świąt oraz całego roku 2020.
Zobacz również: Ta świąteczna reklama jest silną konkurencją dla Coca-Coli. Wzruszyła miliony internautów
Ale to nie koniec jeśli chodzi o zaskakujące reklamy świąteczne. Teraz swój spot reklamowy zaprezentowała IKEA, która postawiła na bardzo nietypowy filmik. Przy okazji szwedzki gigant meblowy zwraca uwagę na bardzo istotny problem.
Zaczyna się niepozornie, a nawet całkiem beztrosko. Głównym bohaterem świątecznej reklamy IKEA jest chłopiec, który bawi się śnieżkami na dworze. Nagle z nieba zaczynają spadać... gigantyczne produkty spożywcze. Chłopca o mały włos taranują m.in. wielki ananas, ogórek, kawał sera czy tocząca się za nim mandarynka. W końcu udaje mu się schronić w domu. Tam okazuje się, co jest przyczyną niespodziewanego ataku.
W ten zaskakujący sposób IKEA zwraca uwagę na problem marnowania żywności. To zjawisko przybiera na sile zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia.
Jedzenie jest bardzo cenne, a mimo to każdego dnia 1/3 całej żywności produkowanej i zbieranej na świecie jest marnowana. Takie działanie to niszczenie aż 1,3 miliarda ton żywności rocznie w świecie, w którym głód nadal jest ogromnym problemem i wyzwaniem. W IKEA wiemy, że wielkie zmiany są efektem wielu małych decyzji i we wszystkich naszych restauracjach postawiliśmy sobie jasny cel – zmniejszenie marnotrawstwa żywności o 50 proc. Od momentu uruchomienia naszego programu, udało nam się zachować przed zmarnotrawieniem ponad 2,5 miliona kilogramów żywności
- czytamy w opisie filmiku na YouTubie.
Jednocześnie IKEA przypomina, że oferuje swoim klientom ponad 3 tys. produktów dla bardziej zrównoważonego życia w domu, m.in. przezroczyste pojemniki do przechowywania żywności. Jak informuje firma, badania sugerują, że gdy resztki żywności widoczne są w lodówce, istnieje o wiele mniejsze prawdopodobieństwo, że zostaną zmarnowane.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Z ubiegłorocznego badania Kantar przeprowadzonego na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że do wyrzucania żywności przyznaje się aż 34 proc. Polaków. Co dziesiąty Polak szacuje, że po świętach w jego gospodarstwie domowym zmarnuje się nawet ponad 2 kg produktów. Tylko 21,9 proc. badanych twierdzi, że w ich gospodarstwach domowych przy okazji świąt zupełnie nic się nie marnuje.
Zobacz również: 7 prostych sposobów, dzięki którym przestaniesz marnować żywność