Pandemia koronawirusa wytworzyła nowy typ konsumenta. Kim jest hipsteader?

Czy Ty też nosisz w sobie jego cechy?
Pandemia koronawirusa wytworzyła nowy typ konsumenta. Kim jest hipsteader?
Fot. Unsplash
12.07.2020

Pandemia koronawirusa wywróciła nasze życie do góry nogami. Niektóre rzeczy wprawdzie zaczynają wracać do normalności, ale inne obszary życia zmienią się bezpowrotnie. Pandemia zmieniła sposób w jaki pracujemy, podróżujemy, a nawet sprawiła, że zaczęto mówić o nowym typie osobowości.

Zobacz również: Osoby o takiej osobowości wręcz rozkoszują się kwarantanną. Czy jesteś coviwertykiem?

Teraz okazuje się, że pandemia koronawirusa przyczyniła się do wytworzenia zupełnie nowego typu konsumenta, określanego przez ekspertów jako hipsteader. Kim jest taki post-pandemiczny konsument i czy ty też masz w sobie jego cechy?

Hipsteader: typ post-pandemicznego konsumenta

Jak informuje portal qz.com hipsteader, określany też mianem DIYus hippus domesticus to osoba, która przede wszystkim zostaje w domu. Nie wydaje pieniędzy na zakupach w popularnych sieciówkach i w wielkich marketach, a raczej stara się wytworzyć potrzebne dobra w domowym zaciszu. Hipsteader to typ konsumenta, który zaszywa się w mieszkaniu i piecze chleb z własnoręcznie przygotowanego zakwasu czy uprawia domowy ogródek z warzywami i przyprawami. Kieruje się filozofią zero waste i eco-friendly, ubrania przerabia sam albo szuka okazji w second handach.

Hipsteader: typ post-pandemicznego konsumenta

Fot. Unsplash.com

Nieobce są mu wszelkie tutoriale DYI (czyli “zrób to sam”) na YouTubie – to dzięki nim hipsteader potrafi samodzielnie dać starym meblom drugie życie albo pielęgnować przydomowy ogródek. Jak donosi portal qz.com podczas pandemii i lockdownu to właśnie dzięki hipsteaderom znacznie wzrosła sprzedaż nasion oraz akcesoriów ogrodniczych. Podobnie stało się w przypadku półproduktów niezbędnych do wypiekania chleba. DIYus hippus domesticus stawia zatem przede wszystkim na samowystarczalność.

Co sądzicie o takim post-pandemicznym typie konsumenta? Widzicie w sobie cechy hipsteadera?

Zobacz również: Bez męża i bez dzieci - właśnie takie kobiety są najszczęśliwsze. Nauka nie kłamie!

Polecane wideo

„Zbyt atrakcyjna, by pracować”. Węgierska Barbie nie może znaleźć pracy z powodu urody
„Zbyt atrakcyjna, by pracować”. Węgierska Barbie nie może znaleźć pracy z powodu urody - zdjęcie 1

Komentarze (2)

Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 5) 15.07.2020 19:52
Lumpeksy w dobie koronawirusa? Przed pandemią uwielbiałam lumpeksy. Teraz bym się nie odważyła.
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 12.07.2020 10:56
Kolejna debilna moda. Niech se grządki posadzą. Co za skretyniałe społeczeństwo...
odpowiedz

Polecane dla Ciebie