Poranny myśliwy czy bezsenny delfin: W jaki sposób rano wstajesz i co to mówi o Tobie?

Sprawdź, która wersja najbardziej do Ciebie pasuje.
Poranny myśliwy czy bezsenny delfin: W jaki sposób rano wstajesz i co to mówi o Tobie?
fot. Unsplash (Jan Zhukov)
14.07.2020

Poranna pobudka nie należy do najprzyjemniejszych czynności. Najpierw błogie marzenia przerywa nam dźwięk budzika, potem łóżko wykazuje wzmożoną grawitację, a ciepła kołdra chce ponownie utulić nas do snu. Wciskamy w nieskończoność: drzemka, drzemka, drzemka... jeszcze tylko minutkę.

Zobacz również: Co ulubiona przekąska mówi na Twój temat?

Są jednak tacy, którzy na dźwięk dzwonka po prostu zrywają się na równe nogi, biorą zimny prysznic, jedzą szybkie śniadanie i już są gotowi sprostać zadaniom nadchodzącego dnia. Od czego to zależy?

Poranne wstawanie

Jakiś czas temu opublikowaliśmy TEST, w którym możesz sprawdzić, jaki jest Twój osobisty chronotyp snu. Każdy z nas ma bowiem pory, w jakich woli pracować, kłaść się spać i budzić. 

Dr Michael Breus podzielił w nim ludzi na cztery kategorie: niedźwiedzie, lwy, wilki i delfiny

poranek w kuchni

Test: Do którego typu należysz?

#1 Poranny myśliwy

Wolisz położyć się spać wcześniej, a budzisz się sam o świcie, bez żadnego problemu. Podczas gdy pozostali domownicy jeszcze śpią, Ty wykonujesz już w tym czasie część swoich obowiązków. Kiedy budzik dzwoni... jesteś już dawno po śniadaniu, porannej toalecie, gotowy do działania. Tak właśnie funkcjonują ludzie sukcesu, więc inni bardzo Ci tego zazdroszczą. 

#2 Normalny niedźwiadek

Najpopularniejszy typ, któremu po 8 godzinach snu żaden budzik nie jest straszny. Tak jak większość osób pracujących na etacie, jesteś aktywny za dnia, a odsypiasz w nocy. Twoje życie składa się z codziennej rutyny i zdrowych nawyków.

#3 Bezsenny delfin

Bardzo rzadki i niespokojny typ, którego charakteryzuje płytki sen, a nawet bezsenność. Jest dość nerwowy, przez co często zdarza mu się wybudzać. Dlatego gdy w telefonie zadzwoni w końcu alarm - bywa różnie.

#4 Typowy nocny marek

Ostatni typ najbardziej nienawidzi budzika i wciska drzemki tak długo, jak tylko się da. Dlaczego? Jego moc kreatywności przypada na nocne pory, a wieczorem dopiero naprawdę odżywa. Rano chcą wyrzucić dzwoniący telefon za okno. W codzienne obowiązki wdrażają się bardzo powoli.

Jak ułatwić sobie poranną pobudkę?

Kiedy już wiesz, do którego typu należysz, to już połowa sukcesu. Wówczas możesz dostosować swoje codzienne nawyki do osobistych preferencji i poczuć się lepiej oraz wydajniej. Pobudka nie będzie już dla Ciebie taka straszna. Sama świadomość może już wiele zdziałać. Nie warto próbować naśladować innych, ponieważ każdy z nas ma inny organizm i potrzeby.

O czym warto szczególnie pamiętać?

  • Prawidłowa dieta

Zadbaj o lekkostrawne posiłki, a najlepiej nie jedz już niczego 2-3 godziny przed snem.

  • Przygotowanie na kolejny dzień

Gdy dzień wcześniej zaplanujesz sobie wszystko dokładnie, zapiszesz to w kalendarzu, wybierzesz strój, spakujesz się, załatwisz wszystkie sprawy, to przyjemniej będzie Ci zasnąć i obudzić się.

  • Budzik daleko od łóżka

Zrezygnuj z trzymania telefonu przy głowie podczas snu, ponieważ to niezdrowe. Lepiej nie korzystaj też z drzemki, która zamiast Cię budzić, sprawia, że jesteś jeszcze bardziej niewyspany.

  • Aktywność fizyczna

Nie zapominaj o systematycznej gimnastyce lub dowolnym sporcie, który lubisz, ponieważ poza tym, że lepiej po nim śpisz, doda Ci energii również nad ranem.

Może zamiast samochodu lub komunikacji miejskiej wybierzesz rower i rozbudzisz się po drodze?

  • Energetyzująca playlista

Każdy powinien mieć przygotowaną ulubioną playlistę na trudne poranki. Z muzyką od razu stanie się lepszy!

Zobacz również: Test ujawniający najmocniejszą stronę Twojej osobowości. Co zauważyłaś na obrazku?

Polecane wideo

To jeden z najbardziej niezwykłych hoteli na świecie. Wszyscy chcą tam spędzić noc
To jeden z najbardziej niezwykłych hoteli na świecie. Wszyscy chcą tam spędzić noc - zdjęcie 1

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie