Polacy uwielbiają robić zakupy w supermarketach. Popularne dyskonty przeżywają prawdziwe oblężenie, zwłaszcza weekendami, gdy wielu z nas wreszcie ma chwilę wolnego i robi zapasy żywnościowe na cały tydzień. Takie duże zakupy kosztują ich o wiele taniej niż bieganie do małych, osiedlowych sklepików w ciągu tygodnia.
Zobacz również: Sklepy, które najlepiej kojarzą się Polakom. Biedronka staje się zbyt luksusowa
Gdyby zapytać Polaków o to, jakie są ich ulubione supermarkety, odpowiedzi pewnie sprowadziłyby się głównie do paru nazw. Nasi rodacy uwielbiają kupować przede wszystkim w Biedronce, Lidlu, Auchanie czy Tesco. Niestety jedna z tych sieci już wkrótce na zawsze zniknie z naszego kraju.
Tą siecią jest brytyjskie Tesco, którego przedstawiciele właśnie ogłosili, że sprzedają cały swój biznes w Polsce. Oznacza to zamknięcie wszystkich 301 supermarketów tej firmy w naszym kraju, a konkretniej – ich przekształcenie w sklepy pod szyldem Netto. Ma się to stać na przestrzeni najbliższych 18 miesięcy.
Sieć supermarketów Tesco wycofuje się z Polski https://t.co/qRjEaEC7f6 pic.twitter.com/y4gS0h7N2h
— Onet Wiadomości (@OnetWiadomosci) June 18, 2020
Zauważyliśmy znaczny postęp w naszej działalności w Europie Środkowej, ale nadal widzimy wyzwania rynkowe w Polsce. Dzisiaj ogłoszona transakcja pozwala nam skoncentrować się w regionie na naszej działalności w Czechach, na Węgrzech i Słowacji, gdzie mamy silniejszą pozycję rynkową z dobrymi perspektywami wzrostu oraz osiągamy marże, przepływy pieniężne i zwroty, które są istotne dla Grupy
- mówił Dave Lewis, dyrektor generalny Tesco.
Po przejęciu Tesco przez Netto liczba tych ostatnich sklepów zwiększy się do 687, tym samym zbliżając się do konkurencyjnego Lidla, który posiada w naszym kraju ok. 720 placówek. Na pozycji lidera pod względem liczby marketów utrzymuje się Biedronka z ponad 3 tys. sklepów.
Będziecie tęsknić za supermarketami pod szyldem Tesco?
Zobacz również: Właściciel Zary zamyka ponad 1200 sklepów. Gdzie już nie zrobimy zakupów?