Zara jest największym sprzedawcą odzieży na świecie. Najbogatszy właściciel sieci ubrań dobrze wie, jakie techniki zastosować, aby klienci zostawiali w sklepie duże sumy pieniędzy. Zastanawiałyście się kiedyś, co takiego sprawia, że klienci kupują ubrania tej samej marki? W sklepie nic nie jest przypadkowe. Te sztuczki powodują, że nigdy nie wychodzimy z niego z pustymi rękami.
Zobacz również: H&M ponownie otwiera niektóre sklepy! Gdzie już można zrobić zakupy?
Być może już to zauważyłyście, a może to dla Was nowość. Otóż tak, drogie Panie, to, co rzuca się nam w oczy jako pierwsze, jest starannie poukładane i najdroższe z całego sklepu. Zara rozmieszcza ubrania na sklepie według ceny i liczy na impulsywne decyzje. Chce, żebyś zakochała się marynarce czy sukience od pierwszego wejrzenia i nie szła na sam koniec, aby poszperać między tańszymi półkami. Czy teraz już nie dasz się złapać?
W sieci Zara nie trzeba przemieszczać się między poszczególnymi działami. Buty, torby i akcesoria są umieszczone obok siebie, niczym kompletne stylizacje. Nie musisz zastanawiać się, czy ten krój pasuje do takich obcasów. Sklep myśli za Ciebie. Przy okazji oszczędza czas i pomaga zorientować się w trendach. Jesteś wdzięczna projektantom? Ostrożnie, bo to sztuczka, która wyłącza logikę klienta, dla którego wszystko jest już naszykowane i... wystarczy tylko zapłacić przy kasie.
Sieć wydaje na reklamy zaledwie 0,3% zysku, jak podaje kanał Wiem. Nie przekonuje klientów na całym świecie, jaka jest modna, wygodna i na czasie. Nie robi tego jednak z oszczędności, ale stworzenia aury indywidualności. Jednocześnie inwestuje pieniądze w katalogi i wystawy, licząc na to, że klienci będą chcieli mieć coś specjalnego.
Zobacz również: Stylowe pidżamki ZARA. Idealne do spania & na home office
Marka ma doskonałą strategię na rozmieszczenie swoich sklepów. To zawsze będzie bogata lokalizacja jak galeria handlowa czy główna ulica w dużym mieście. Zawsze zwraca uwagę na towarzystwo sąsiadów, tak, aby sprawiać wrażenie elitarnego miejsca. Co więcej, w pobliżu najczęściej znajduje się jakiś bardzo drogi sklep, którego ceny odsyłają klienta do tego na miarę ich kieszeni, choć równie stylowego.
W ten sposób każdy znajdzie coś dla siebie. Wierzymy, że nowe rzeczy dostarczą nam zadowolenia. Nie wyrzucamy ubrań od razu po sezonie, gdy tylko zmienią się trendy. Marka jest zawsze gdy tego potrzebujemy.
Niektóre elementy ubrań zostają poddane recyklingowi, jeżeli nie sprzedały się w jednym miejscu na świecie, a następnie są odsyłane w inny zakątek. Zara wie, jak oszczędzać pieniądze i nigdy nic nie marnuje.
Zobacz również: Masz bliskich w Anglii? Tak najszybciej nadasz ważną przesyłkę
To inaczej bazowanie na haśle "nigdy więcej tego nie zobaczysz" lub "to ostatnia sztuka". To oznacza, że np. kurtka, która wpadła Ci właśnie w oko, może szybko zniknąć z wieszaka, gdy tylko kolekcja się zmieni (lub zostanie odesłana na drugi koniec świata). W ten sposób nie możesz wyjść bez zakupów.
Gorące oferty i rabaty odbywają się według specjalnego harmonogramu. Tuż przed sezonem wyprzedaży (lipiec, sierpień, grudzień, styczeń, luty) rzeczy są sprzedawane po normalnej cenie. W sklepie mieszają się z nowymi kolekcjami, które ciężko jest znaleźć.
Istnieją puste sklepy testowe, gdzie ogromny zespół projektantów zastanawia się nad najmniejszymi szczegółami. Kolory podłogi, rozmieszczenie manekinów, wysokość półek i kas fiskalnych są dobrane precyzyjnie. Tych sklepów nigdy nie odwiedzisz, ale one zadbają o to, byś odwiedziła te stacjonarne.