Sklepy, które najlepiej kojarzą się Polakom. Biedronka staje się zbyt luksusowa

Największa sieć dyskontów wyraźnie spada w rankingu.
Sklepy, które najlepiej kojarzą się Polakom. Biedronka staje się zbyt luksusowa
Fot. Unsplash
10.02.2020

W jakich sklepach Polacy najchętniej robią zakupy? Chyba wszyscy bez zastanowienia powiemy, że w dyskontach. W czasach gdy kolejne sieci hipermarketów i delikatesów premium znikają z rynku - te odnotowują wzrosty sprzedaży i powstają praktycznie na każdym kroku.

Zobacz również: Tak oszukujemy w sklepach. Przyznaje się do tego aż co trzeci polski klient

Prym wiedzie Biedronka, która może się pochwalić ok. 3 tys. placówek i to w coraz bardziej prestiżowych lokalizacjach. Zmienia się także jej wizerunek, bo coraz mniej przypomina klasyczny dyskont z produktami kupowanymi prosto z palet. Jest nowocześnie i przestronnie, ale czy na pewno lepiej?

Okazuje się, że nie dla wszystkich.

„Gazeta Wyborcza” opisuje raport przygotowany przez OC&C Strategy Consultants, który dotyczy postrzegania sieci handlowych i marek przez Polaków. Na pierwsze miejsce awansował Rossmann, dalej jest Nike, Allegro, Lidl i Empik. Biedronka znalazła się dopiero na 18. pozycji, choć rok temu była w pierwszej dziesiątce (9. miejsce). Z czego to wynika?

Zdaniem autorów raportu to efekt swoistej zmiany wizerunku, na który postawiła spółka Jeronimo Martins. W Warszawie jakiś czas temu powstał sklep, w którym np. serwowane jest klientom świeże mięso. To spory przeskok - dotychczas bowiem Biedronka handlowała wyłącznie mięsem paczkowanym. Ponadto w punkcie tym można zjeść ciepły posiłek, czy napić się kawy z dedykowanej kawiarni

- czytamy na o2.pl.

Zobacz również: „Klienci powinni o tym wiedzieć”. Poznaj największe tajemnice kasjerów

Wydaje się, że to zmiana na lepsze, a klienci docenią coraz wyższą jakość obsługi. Ale nie tym razem. Jedną z głównych przyczyn spadku w rankingu ma być właśnie nowy wizerunek największej sieci handlowej w naszym kraju. Polacy lubią dyskonty, które działają jak dyskonty - tymi słowami można streścić wnioski płynące z badania.

Biedronka stała się zbyt elegancka czy wręcz luksusowa. Robiąc zakupy w osiedlowym sklepie nie oczekujemy jakości znanej z Almy czy Piotra i Pawła. Towar nie musi być pięknie wyeksponowany na półkach, bo przyzwyczailiśmy się do kupowania z palet i wielkich kartonów.

Można odnieść wrażenie, że sieć za bardzo się stara, a my czujemy sentyment do tego, co proste i sprawdzone. Potwierdzasz?

Zobacz również: Kamila zszokował strój kasjerki z dyskontu. Napisał na nią skargę

Polecane wideo

Pechowe klientki sklepów internetowych pokazują swoje „zdobycze”
Pechowe klientki sklepów internetowych pokazują swoje „zdobycze” - zdjęcie 1
Komentarze (5)
Ocena: 4.2 / 5
gość (Ocena: 5) 15.02.2020 17:31
Kilka razy robiłam tam zakupy i właściwie nie pamiętam kiedy ostatni raz byłam w biedrze. Największy minus to okropne kolejki, kolejny to syf i te palety o których mowa, trzy jakość produktów a niskie ceny wcale nie są takie wybitnie niskie ;) i te ich koszyki, które trzeba ciągnąć... nie, birce mówię NIE :D
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 12.02.2020 19:21
Luksus jak w oborze, a poza tym okropny chłam za zbyt duże pieniądze.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 11.02.2020 10:26
Biedronka i przestronne wnętrza? Śmiech na sali. Kartony stoją centralnie na środku alejki, nie da się chodzić z wózkiem sklepowym. Bałagan mają taki , że sami nie wiedzą gdzie co jest. I to nie jest problem jednego sklepu tylko w różnych miejscach. Dla mnie biedronka to porażka.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 10.02.2020 09:30
Biedronka to patologia. Kupujący niekulturalni, przepychający się łokciami po pieczywo, wszystko pootwierane i nie pochowane. Jakby tam robiły zakupy zwierzęta. Najlepsze w niej jest jej strona na Facebooku, gdzie patola się wykłóca o byle co i wieczne pretensje.
odpowiedz
zezem (Ocena: 1) 10.02.2020 09:28
W dyskontach kupuje się na zapas, bo jest taniej niż w normalnych sklepach i bez żalu się te dyskontowe produkty wywala do śmieci, co widać w większości osiedlowych śmietników. Żadne "proste i sprawdzone", tylko pazerka na ceny. Szkoda, że ludzie nie liczą w pieniądzach tego, co potem wyrzucają.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie