Odrzucona reklamacja w CCC? Sprawdź, jak tego uniknąć

Każdy z nas miał przynajmniej raz sytuację, że jego reklamacja została rozpatrzona negatywnie pomimo przekonania, że racja jest po naszej stronie.
Odrzucona reklamacja w CCC? Sprawdź, jak tego uniknąć
fot. materiały prasowe
10.12.2019

Strata pieniędzy i poczucie niesprawiedliwości skutecznie podkopują wizerunek danego sklepu i sprawiają, że ani myślimy tam wrócić. Czy jako klienci możemy na etapie zakupu i późniejszego użytkowania zrobić coś, aby uniknąć reklamacji, a kiedy już musimy ją złożyć, to aby była pozytywnie rozpatrzona? Na pewno w pewnym stopniu tak. Poniżej znajdziesz informacje jakie są najczęstsze powody odrzucenia reklamacji oraz jak właściwie zadbać o zakupione buty.

 

Reklamacja obuwia w CCC – na czym to polega?

Jednym z najczęściej reklamowanych w sklepach CCC produktów jest ich główny towar, czyli buty. Ich kupno nie jest prostą sprawą. Z kolei dość łatwo pomylić się co do rozmiaru lub odkryć istotną wadę fabryczną dopiero po powrocie do domu.

Jeśli para okaże się wadliwa, w CCC możesz złożyć reklamację na podstawie rękojmi. Podstawą jest dowód zakupu (np. paragon, wyciąg z terminala płatniczego lub karta lojalnościowa CCC Klub), prawidłowo wypełnione zgłoszenie reklamacyjne i  krótkie uzasadnienie niezgodności towaru z umową oraz braku możliwości jego użytkowania zgodnie z przeznaczeniem.

Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać rzeczowy opis wady, okoliczności jej stwierdzenia, datę wystąpienia, roszczenie (wymianę na nowy model, obniżenie ceny, naprawę lub zwrot kosztów) oraz dane kontaktowe kupującego. Towar zakupiony w sklepie online możesz odesłać do CCC – formularz reklamacyjny znajdziesz tutaj. Zapakuj buty wraz z wypełnionym dokumentem i odeślij do CCC bezpłatnie za pośrednictwem InPostu.

 

Zasady reklamacji w CCC

W CCC obowiązuje 2-letnia rękojmia na cały asortyment zakupiony w sklepach stacjonarnych lub przez internet.

Najlepiej jednak mieć świadomość, jak należy dbać o zakupiony towar i stosować podstawowe zalecenia pielęgnacyjne, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń. To wszystko jest związane z najczęstszymi przyczynami odrzucenia reklamacji.

Fot. materiały prasowe

 

Najczęstsze przyczyny odrzucenia reklamacji obuwia w CCC

Warto znać główne powody odrzucenia reklamacji w CCC. Łatwo ich unikniesz, jeżeli będziesz właściwie używać zakupiony produkt. Najczęściej powtarzające się powody, na które wpływ mamy wpływ jako użytkownicy to:

- pranie obuwia w pralce;

- brak poprawnej konserwacji, co prowadzi do szybszego zmęczenia materiału i pogorszenie jego wyglądu;

- wsuwanie obuwia bez pomocy łyżki obuwniczej;

- użytkowanie obuwia niezgodnie z przeznaczeniem;

- niewłaściwe przechowywanie;

- niewłaściwe suszenie przemoczonego obuwia skórzanego.  

Pamiętaj, że dopuszczalne są różnice w strukturze butów skórzanych. Nie jest to wada obuwia, ponieważ  każda skóra ma niejednorodny charakter.

Aby wydłużyć okres użytkowania butów, trzeba odpowiednio o nie zadbać – wiele przyczyn złożenia reklamacji nie wynika z wad konstrukcyjnych, technologicznych lub materiałowych i dlatego nie mogą one zostać uznane przez CCC. Pamiętaj, że masz wpływ na ich stan. Poniżej ważne zalecenia.

 

O czym warto pamiętać?

Wskazówki dotyczące przechowywania, użytkowania i pielęgnacji butów:

- nie pierz obuwia w pralkach automatycznych (detergenty prowadzą do osłabienia spoin klejowych);

- specyficzny zapach obuwia (zależny od środków wykańczalniczych w procesie produkcyjnym) i źle dobrany rozmiar nie są traktowane jako wada i powód uprawniający do reklamacji;

- pamiętaj o regularnym rozsznurowywaniu butów, aby uniknąć wytartych zapiętek;

- pamiętaj o wymianie zużytych wierzchników (tzw. fleków, czyli niedużych elementów stykających się z podłożem. Są one produkowane z tworzyw o podwyższonej odporności i chronią obcas przed zniszczeniem.) Na bieżąco kontroluj ich stan, a w razie zużycia – wymień je;

- w razie przemoczenia obuwia, należy je suszyć z dala od źródeł ciepła (kaloryfera, pieca itd.);

- nie chodź w jednej parze obuwia przez cały tydzień – nadmierna eksploatacja ma negatywny wpływ na właściwości obuwia i skraca ich żywotność.

 

Ustawowe prawo do reklamacji

Odpowiedzialność każdego sprzedawcy za towar dotyczy przede wszystkim wad fabrycznych, ale masz prawo reklamować wybrany produkt także wtedy, gdy zauważysz inne jego wady.

Sprzedawca ma obowiązek ustosunkować się do twojego pisma w ciągu 14 dni. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji butów w CCC może zakończyć się ich nieodpłatną naprawą, zwrotem pełnego lub częściowego kosztu albo wymianą na nowy model.

Jeśli reklamacja nie zostanie uznana, możesz złożyć odwołanie od decyzji lub zdecydować się na pozasądowe lub sądowe dochodzenie roszczeń.

Fot. materiały prasowe

 

Odpowiednia pielęgnacja – dobry sposób na uniknięcie reklamacji

Przede wszystkim pamiętaj o systematycznej pielęgnacji obuwia i jego konserwacji. Używaj produktów przeznaczonych do konkretnego rodzaju materiału, z którego uszyte są twoje buty.

Pielęgnacja 3-etapowa. Temat jest bardzo szeroki, ale przypomnimy tylko te podstawowe zasady pielęgnacji. Zależnie od rodzaju, materiału i przeznaczenia poszczególne modele butów wymagają innych zabiegów. Warto jednak pamiętać o trzech podstawowych etapach – czyszczeniu, pielęgnacji oraz ochronie. Buty muszą być suche, dlatego pozwól im najpierw wyschnąć, najlepiej zostawiając je na noc. Unikaj jednak pozostawiania ich przy kaloryferze czy piecu, nie używaj też suszarki, aby przyspieszyć ten proces.

Czyszczenie. Wytrzyj buty wilgotną gąbką lub szmatką, aby usunąć kurz, błoto, plamy oraz dawniej nałożone preparaty i inne zabrudzenia. Służą do tego specjalistyczne środki – np. płyny, kremy czy pianki. Znajdziesz ich mnóstwo, chociażby w CCC.

Pielęgnacja. Polega na odżywieniu skóry, odświeżeniu koloru i dodaniu butom blasku. Konkretne czynności i wybór preparatów zależy od materiału, z jakiego wykonano dany model. Inaczej należy pielęgnować skórę licową, zamsz, nubuk, skórę Buffalo oraz materiały lakierowane i syntetyczne. Najpopularniejsze są buty skórzane – wymagają one regularnego odżywiania i natłuszczania między innymi kremami, pastami lub środkami w aerozolu. Dodatkowo środki te służą jako zabezpieczenie, odświeżają kolor i nadają blasku. Wybrany preparat należy równomiernie nakładać gąbką lub szmatką, a następnie odczekać kilka minut, aby środek dobrze się wchłonął, a obuwie na pewno wyschło.

Impregnacja. Niektóre modele, na przykład buty ze skóry naturalnej Lasocki, można też wypolerować i zaimpregnować, aby ochronić je przed wilgocią, brudem, solą lub śniegiem – zależy to jednak od rodzaju materiału.

Dzięki podstawowej pielęgnacja w masz szansę znacznie przedłużyć trwałość butów i wydłużyć okres ich użytkowania do co najmniej kilku sezonów. Co za tym idzie, możesz też uniknąć reklamacji. Dobrze jest przy tym posiadać kilka par obuwia na zmianę.

Do ochrony i pielęgnacji obuwia polecamy kosmetyki dostępne w sklepach CCC.

 

Materiał promocyjny

Komentarze (4)
Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 20.04.2020 15:04
Zgadzam się, nie ma lepszych rzeczoznawców niż rzeczoznawcy Maj. Dobrze, że trafiłam na nich podczas reklamacji bubla z ccc, bo inaczej kto wie, jak długo by sie cała sprawa ciągnęła...
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 11.02.2020 08:45
Byłam u Rzeczoznawców Maj, tu masz ich stronę, jakbyś chciała poczytać https://www.rzeczoznawcymaj.pl/. Ja osobiście polecam, bardzo dobrze mi się z nimi współpracowało.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 10.02.2020 18:39
A u kogo byłaś? Tak się składa, że sama poszukuję dobrego rzeczoznawcy, a internet wcale nie pomaga...
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 07.02.2020 16:44
Oczywiście, a najlepiej to w butach w ogóle nie chodzić, bo reklamacji to oni i tak nie uznają. Jak pękła mi podeszwa po trzecim razie na nodze, to ich mądre głowy stwierdziły, że źle chodzę. Dopiero opinia rzeczoznawcy ich przekonała, że to z ich butem musi być coś nie tak
odpowiedz

Polecane dla Ciebie