Jak zwrócić nietrafiony prezent świąteczny? Garść przydatnych rad

Co zrobić, gdy upominek nie przypadł do gustu Tobie lub komuś z Twoich bliskich?
Jak zwrócić nietrafiony prezent świąteczny? Garść przydatnych rad
Fot. Unsplash.com
27.12.2017

Tak niestety bywa co roku: najpierw szalona gonitwa za prezentami świątecznymi, a potem okazuje się, że część z nich jest kompletnie nietrafiona. Co zrobić w sytuacji, gdy to ty dostałaś nieudany upominek? I jak zachować się w przypadku, gdy to tobie nie udało się trafić w gust obdarowanej osoby?

Oto garść przydatnych porad, jak zwrócić do sklepu nietrafiony prezent świąteczny.

Przede wszystkim: szczerość

Jeżeli widzisz, że kupiony przez ciebie podarunek nie przypadł do gustu mamie, tacie, rodzeństwu lub chłopakowi, nie zamiataj sprawy pod dywan. Powiedz szczerze, że nie byłaś pewna swojego wyboru i dlatego zachowałaś wszystkie paragony, faktury oraz metki. To ułatwi im zwrot towaru do sklepu lub wymianę ubrań na inny rozmiar.

Na serwisie warszawa.naszemiasto.pl czytamy m.in. wypowiedź Zuzanny Kopaczyńskiej-Grabiec, dyrektora Departamentu Prawnego i Compliance w Wonga w Polsce: - Zwroty w sklepach tradycyjnych są możliwe jedynie za zgodą sprzedawcy. Coraz częściej jednak większe placówki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i pozwalają na zwrot bądź wymianę zakupionego towaru. Warunki te są określane przez sprzedającego i w polskim prawie nie istnieje żadna ustawa regulująca tę kwestię.

Nie zmienia to jednak faktu, że przy robieniu zakupów warto upewniać się przy kasie, czy dany towar na pewno będzie można zwrócić – a jeśli tak – w jakim terminie.

Zobacz także: Jak dzisiaj wyglądają bohaterowie filmu „Kevin sam w domu”? Spore zaskoczenie

A co jeśli nieudany prezent został kupiony przez Internet?

Wiele osób, aby uniknąć stania w kolejkach, decyduje się na kupowanie upominków świątecznych za pośrednictwem sklepów internetowych. Taka opcja ma oczywiście zarówno swoje plusy, jak i minusy. Z jednej strony oszczędzamy czas, z drugiej – kupujemy w ciemno, nie mając pewności do ostatniej chwili, co przyjdzie w przesyłce.

Upominek z Internetu nie przypadł do gustu tobie lub komuś z twoich bliskich? Spokojnie – jego też można zwrócić i odzyskać wydane pieniądze.

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z 2014 r. każdy, kto zawarł umowę zakupu na odległość, w ciągu 14 dni kalendarzowych może od niej odstąpić bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy przesłanie oświadczenia przed jego upływem. Obowiązek terminowego odstąpienia od umowy nie leży tylko po stronie kupującego. Również sprzedawca, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od otrzymania naszego oświadczenia, ma obowiązek zwrócić nam wszystkie dokonane przez nas płatności tzn. wartość towaru oraz przesyłki. Jednak najczęściej zdarza się, że koszty odesłania przesyłki do sprzedawcy ponosi konsument – wyjaśnia Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec na łamach portalu warszawa.naszemiasto.pl.

Ostatnia (i wcale nie najgorsza możliwość)

A teraz przypuśćmy, że dostałaś prezent, który zupełnie nie trafił w twój gust, ale nie posiadasz żadnych paragonów lub zwyczajnie nie chcesz urazić osoby, która ci go podarowała. Co zrobić w takiej sytuacji? Otóż taki upominek zawsze możesz spróbować… sprzedać po okazyjnej cenie. Uprzednio orientując się, jaka była jego cena oryginalna, wystaw go w Sieci taniej o 20-25%. Wtedy nie powinnaś mieć problemu ze znalezieniem chętnego kupca.

Zawsze możesz także swój nieudany upominek… przekazać potrzebującym. Popytaj znajomych, czy mają wśród swoich bliskich osoby biedne lub sama zrób paczkę z rzeczy niepotrzebnych (ale wciąż w bardzo dobrym stanie) i przekaż ją np. domowi samotnej matki.



Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie