Kelnerki wyliczyły, jakich zachowań nienawidzą w klientach. Oto 13 szczytów bezczelności

Lista 13 najgorszych wpadek, jakie możesz zaliczyć.
Kelnerki wyliczyły, jakich zachowań nienawidzą w klientach. Oto 13 szczytów bezczelności
Fot. Unsplash
26.09.2017

Pracownicy kawiarni, barów czy restauracji to osoby o anielskim usposobieniu. Codziennie znoszą zachowanie klientów znacznie odbiegające od podstawowych zasad dobrego wychowania. W lokalach gastronomicznych można spotkać bardzo bogate osoby, które się wywyższają i traktują obsługę z góry; przemądrzałe i krytyczne staruszki, głośnych nastolatków oraz marudne mamusie i ich dzieci. To tylko kilka z wielu typów irytujących klientów. Jakie zachowanie z ich strony muszą znosić pracownicy? Portal buuzfeed.com wymienił 13 najgorszych wpadek, jakich dopuszczają się ludzie.

Czy jesteś jedną z takich klientek? Tak, jeśli...

Siadasz przy brudnym stoliku

Pracownicy lokalu mogą nie zdążyć wytrzeć stolika, zanim zechcesz przy nim usiąść. Jeżeli miejsce jest brudne i nosi ślady użytkowania innego klienta, poczekaj cierpliwie aż ktoś to zetrze. Brudny stolik to stolik nieprzygotowany do zajęcia. Poza tym, czy wiedziałaś, że pracownicy lokali gastronomicznych uważają za obrzydliwe, gdy ludzie siadają przy brudnych stolikach? Po co miałabyś siadać w takim nieporządku?

Zobacz także: Najbardziej obciachowe błędy językowe - TOP 15

 

zachowanie ludzi w lokalach gastronomicznych

Fot. Jordan Whitt unsplash.com

Przychodzisz z grupą znajomych i bez pytania zajmujecie wolny stolik

To szczyt bezczelności. Co prawda w niektórych miejscach można wybrać miejsce samemu, jednak w większości lokali, zwłaszcza w te dni, kiedy klientów jest najwięcej, trzeba poczekać aż pracownik wskaże odpowiednie miejsce. Stolik może być zarezerwowany albo przeznaczony dla większej liczby osób.

Kilkakrotnie zmieniasz swoje zamówienie

Dla obsługi to spory kłopot, zwłaszcza gdy wypytujesz o różne składniki i próbujesz swtorzyć własną kombinacje dania. W tym przypadku dużo zależy od lokalu – niektóre wychodzą naprzeciw takim żądaniom, ale inne niekoniecznie. Pamiętaj też, że nie jesteś jedyną klientką. Inni też czekają.

Zamawiasz coś, czego nie ma w menu

Menu jest właśnie po to, aby zobaczy, co serwuje lokal. Zamiast pytać, zajrzyj do środka. Jeżeli konkretnego dania nie ma w menu, to znaczy, że w tym miejscu go nie zjesz. Z opowieści pracowników wynika, że wiele osób tego nie pojmuje...

Stawiasz obsłudze absurdalne żądania

Np. dotyczące przypilnowania dziecka, zamówienia taksówki, skorzystania z Internetu i wiele podobnych. Zwłaszcza kobiety nie pamiętają, że kelnerki to nie niańki i nie mają obowiązku pilnować ich dzieci. Ani wchodzić w rolę służących. Jedyne obowiązki obsługi lokalu polegają na zebraniu zamówienia, przyniesieniu posiłku oraz odpowiadaniu na pytania związane z lokalem, obsułgą oraz menu.

zachowanie ludzi w lokalach gastronomicznych

Fot. Dogancan Ozturan unsplash.com

Wchodzisz na kilka minut przed zamknięciem

Ludzie pracujący w lokalu mają życie prywatne i nie chcą zostawać po godzinach. Chyba nie uważasz, że zdążysz zrobić w 5 minut zamówienie, a obsługa zdąży je przygotować i podać? Na kilka minut przed zamknięciem wszystko jest już posprzątane, a urządzenia wyłączone.

Zwracasz sie do obsługi słowami kelner, kelnerka, ty

Pracownicy lokali gastronomicznych wykonują ciężką pracę, a zwracanie się do nich w taki sposób świadczy jedynie o twojej nonszalancji i braku dobrego wychowania. Bycie kelnerem to praca jak każda inna. Wymaga szacunku oraz docenienia.

Próbujesz pomóc, ale tak naprawdę przeszkadzasz

Dobre chęci są ważne, ale obsługa wie, co robi. Jeżeli pracownik mówi, że pomoc jest niepotrzebna, nie bądź nachalna ze swoją pomocą. Czasami w taki sposób wprowadza się większe zamieszanie.

Dotykasz obsługę

Niektórzy dotykają obsługę dłońmi. Pracownicy są oburzeni takim zachowaniem, ponieważ nikt nie lubi być znienacka dotykany. Nieważne, czy to ma być miły gest wyrażający uznanie, czy sposób na zwrócenie uwagi – zawsze jest źle postrzegane.

zachowanie ludzi w lokalach gastronomicznych

Fot. Rob Bye unsplash.com

Podkradasz siedzenia przy barze

Czyhanie przy barze aż zwolni się miejsce jest źle postrzegane przez pracowników. Jeżeli ktoś na chwilę wyszedł do łazienki, nie podsiadaj go, bo zaraz wróci. To niekulturalne i rodzi napięcie w lokalu. Poczekaj, a jeżeli nie jesteś pewna, zapytaj się tej osoby, czy miejsce jest już wolne.

Masz milion próśb dotyczących miejsca, gdzie chciałabyś usiąść

To nie nieuprzejmość obsługi sprawia, że masz ograniczoną ilość miejsc, w jakich możesz usiąść, ale specyfika lokalu. Jeżeli masz wymagania, aby siedzieć przy oknie, w odosobnieniu i przy dużym stoliku, zorganizuj sobie taką przestrzeń w domu. Jeżeli chodzi o lokal, wszystko zależy od liczby gości, od tego, czy przychodzą w parach czy dużymi grupami oraz od wielu innych rzeczy. Uszanuj to i zajmij miejsce wskazane przez pracownika.

Pstrykasz palcami

To pretensjonalne zachowanie. Świadczy o nieobyciu i braku szacunku do obsługi. Chciałabyś, aby na ciebie pstrykano palcami?

Kłamiesz na temat alergii

Jeżeli jedzenie nie smakuje ci, powiedz to odważnie i nie kłam, że jesteś alergiczką. Pracownicy lokalów są świadomi, że to najczęstsze kłamstwo i choć nieraz wynika z dobrej wiary, dla pracowników znacznie cenniejsze są szczere opinie.

Zobacz także: Wstrząsająca relacja pracownicy dyskontu: Klienci dla maskotek zrobią WSZYSTKO!

 

Polecane wideo

Komentarze (7)

Ocena: 4.43 / 5
Głodomor (Ocena: 1) 28.09.2017 22:17
Jak to przeczytałam to stwierdzam, że chyba jestem piekielnym klientem bo jeszcze krok a okaże się, że pytanie "Gdzie jest toaleta" będzie pytaniem naruszającym przestrzenny układ KELNERA bądź KELNERKI. Serio... Połowa tych zarzutów jest podparta brakiem zrozumienia że KELNER czy KELNERKA jest zatrudniona w usługach, w branży która ma swoją specyfikę. Ne po to chce się zjeść na mieści aby usadzono cię koło kibla, czekało aż obsługa po 10 minutach raczy podejść albo mają i tak gdzieś twoją opinie na temat dania - na szczęście w większości restauracji rozumieją, że klient jest wodą na młyn i wiedzą jak ten biznes funkcjonuje.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 27.09.2017 22:03
Ostatnio na rocznicy ślubu gdy było przemówienie organizator dziękował gościom a także "SŁUŻĄCYM" bez których by się to nie obyło... No to mnie zamurowało...
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 26.09.2017 23:39
Pracuje w tej branży więc zgadzam się, niektórych to po prostu nie powinno się wpuszczać nawet do barów szybkiej obsługi, bo zachowują się jak bydło.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 26.09.2017 18:05
Najgorsze... '' piwo po prosze'' ja pytam "jakie'' to zamiast spojrzec w kartę to zaczyna zamawiac x, y, z po czym jak odpowiadam na wszystko że nie ma to pyta '' a jakie jest? '' no kur..
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 26.09.2017 11:01
Większość punktów to prawda, ale trochę naciągana. Poza tym raczej nigdy nie mamy problemu zamówić taksówki dla klienta, to tylko jeden telefon, a moze mu pomóc :) żadna absurdalna prośba
odpowiedz

Polecane dla Ciebie