Rynek reklamy zaczął ponownie zwracać się ku klasycznym pięknościom, rezygnując z modelek o nietypowej urodzie. Szczególnie poszukiwane są panie o blond włosach.
Brytyjski dziennik „The Times” przeanalizował magazyny „Vogue”, „Elle”, „Grazia”. Okazało się, że bohaterkami większości sesji i kampanii są blondynki. Zainteresowanie jasnym kolorem potwierdzają przedstawiciele agencji reklamowych Premiere i Storm. Szczególnie poszukiwany jest typ skandynawski - blondynki o niebieskich oczach.
Reklamowi guru tłumaczą, że takie zapotrzebowanie jest wynikiem kryzysu. Reklamodawcy odwracają się od nietypowej urody, która do tej pory dominowała na okładkach i w sesjach zdjęciowych. Wybierają bezpieczniejsze, klasyczne kanony piękna.
Agencje reklamowe i modelek narzekają, że bardzo ciężko znaleźć klasyczną piękność z blond włosami, która dodatkowo miałaby w sobie klasę Claudii Schiffer.
Zobacz także:
Zobacz, jak podczas gali Costume Institute wypadła Anja Rubik, Magda Frąckowiak i Anna Jagodzińska.
Zamiast piękności, do konkursu zakwalifikowano Australijkę z BMI 15.