Zanim sięgniesz po alkohol - sprawdź, ile ma kalorii i jak go spalić (Męczarnia!)

Zastanów się, czy upojna noc jest warta takiego wysiłku...
Zanim sięgniesz po alkohol - sprawdź, ile ma kalorii i jak go spalić (Męczarnia!)
Fot. iStock
12.11.2016

Nie ma skuteczniejszego sposobu na schudnięcie, niż ograniczenie liczby spożywanych kalorii. Nie chodzi o to, żeby się głodzić. Jedzenie ma być przede wszystkim wartościowe i pożywne. Im więcej tłuszczu i cukru, tym trudniej zapanować nad swoją sylwetką. Nic więc dziwnego, że w czasie diety najczęściej rezygnujemy ze smażonych potraw i słodyczy. Ale to nie wystarczy, jeśli przy okazji pijesz alkohol.

Napoje wyskokowe są pod tym względem bardzo zdradliwe. Wyglądają niepozornie, ale każdy trunek to bomba zupełnie niepotrzebnych kalorii. Zanim wybierzesz się ze znajomymi do klubu lub otworzysz butelkę wina w domowym zaciszu - lepiej zapoznaj się z tymi wyliczeniami. Tutaj dowiesz się, co będziesz musiała zrobić, aby spalić jedną porcję. A wszyscy dobrze wiemy, że na tym się nie kończy…

Czy chwila relaksu jest warta tak dużego wysiłku?

Zobacz również: Kalorie w alkoholu

 

alkohol kalorie

fot. Thinkstock

Kieliszek szampana (120 ml) - 97 kalorii

8 minut biegania, 20 min jazdy na rowerze, 17 min marszu, 21 min gimnastyki

Mała lampka czerwonego wina (125 ml) - 106 kalorii

9 minut biegania, 24 min jazdy na rowerze, 21 min marszu, 25 min gimnastyki

Standardowa lampka czerwonego wina (175 ml) - 150 kalorii

13 minut biegania, 34 min jazdy na rowerze, 30 min marszu, 35 min gimnastyki

Duża lampka czerwonego wina (250 ml) - 210 kalorii

18 minut biegania, 48 min jazdy na rowerze, 42 min marszu, 51 min gimnastyki

alkohol kalorie

fot. Thinkstock

Gin z tonikiem - 120 kalorii

11 minut biegania, 27 min jazdy na rowerze, 24 min marszu, 28 min gimnastyki

Wódka z colą - 120 kalorii

11 minut biegania, 27 min jazdy na rowerze, 24 min marszu, 28 min gimnastyki

Podwójna wódka z colą - 175 kalorii

16 minut biegania, 40 min jazdy na rowerze, 35 min marszu, 42 min gimnastyki

Kufel jasnego piwa - 170 kalorii

15 minut biegania, 39 min jazdy na rowerze, 34 min marszu, 41 min gimnastyki

Zobacz również: Porada dietetyczna: Alkohol - jak się nie upić? Jak szybko wytrzeźwieć?

alkohol kalorie

fot. Thinkstock

Kufel ciemnego piwa - 210 kalorii

19 minut biegania, 48 min jazdy na rowerze, 42 min marszu, 50 min gimnastyki

Mojito (180 ml) - 120 kalorii

11 minut biegania, 28 min jazdy na rowerze, 24 min marszu, 29 min gimnastyki

Sex on the beach (180 ml) - 190 kalorii

17 minut biegania, 44 min jazdy na rowerze, 38 min marszu, 45 min gimnastyki

Pina colada (135 ml) - 245 kalorii

22 minuty biegania, 56 min jazdy na rowerze, 49 min marszu, 59 min gimnastyki

alkohol kalorie

fot. Thinkstock

Truskawkowe daiquiri (300 ml) - 230 kalorii

21 minut biegania, 53 min jazdy na rowerze, 46 min marszu, 55 min gimnastyki

Drink mudslide (150 ml) - 350 kalorii

31 minut biegania, 80 min jazdy na rowerze, 90 min marszu, 85 min gimnastyki

Kieliszek wódki (40 ml) - 110 kalorii

10 minut biegania, 26 min jazdy na rowerze, 21 min marszu, 26 min gimnastyki

Kieliszek brandy (40 ml) - 110 kalorii

10 minut biegania, 26 min jazdy na rowerze, 21 min marszu, 26 min gimnastyki

alkohol kalorie

fot. Thinkstock

Kieliszek likieru (40 ml) - 170 kalorii

15 minut biegania, 39 min jazdy na rowerze, 34 min marszu, 41 min gimnastyki

Kieliszek rumu (40 ml) - 150 kalorii

13 minut biegania, 34 min jazdy na rowerze, 30 min marszu, 35 min gimnastyki

Szklaneczka whisky (40 ml) - 100 kalorii

8 minut biegania, 20 min jazdy na rowerze, 17 min marszu, 21 min gimnastyki

Kieliszek wytrawnego sherry (50 ml) - 50 kalorii

4 minuty biegania, 10 min jazdy na rowerze, 8 min marszu, 10 min gimnastyki

Zobacz również: Ile kalorii ma alkohol?

Komentarze (2)

Ocena: 5 / 5
gość (Ocena: 5) 12.11.2016 18:28
A ja przez pół roku trzymałam dietę i ćwiczyłam - zero alko. Później dalej ćwiczyłam nie jadłam słodkiego ale piłam sobie winko lub piwka i EFEKT TAKI SAM :)
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 12.11.2016 13:21
Oj oj, to wciąż tak nie działa ;-) albo prowadzimy aktywny i w miare zdrowy tryb zycia albo nie i potem zrzucamy na kalorie. Znam wiele osób w różnym wieku, które sa dość aktywne i nie jedzą (ogólnie) za dużo i jakos piwko czy winko albo cos słodkiego nie powoduje, ze sie robią z nich pączki.
odpowiedz

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo