Kampanie, które wstrząsnęły światem mody: Tom Ford, Marc Jacobs, Calvin Klein...

Intrygujące czy zbyt odważne?
Kampanie, które wstrząsnęły światem mody: Tom Ford, Marc Jacobs, Calvin Klein...
03.04.2015

Moda to nie tylko haute couture, klasyka w stylu Chanel i paryski szyk. To także sztuka. I tak jak każda forma artystycznego wyrazu, także branża fashion co jakiś czas szokuje swoich odbiorów, prezentując kontrowersyjne tematy i zmuszając tym samym świat do myślenia. Choć nie zawsze. Niekiedy cele ograniczają się jedynie do zysków komercyjnych. Niemniej jednak, to co dyskusyjne – sprzedaje się najlepiej. Na potwierdzenie tej tezy prezentujemy kilka najbardziej szokujących modowych kampanii. Intrygujące czy zbyt odważne?

1. Tom Ford, pierwszy zapach dla mężczyzn

Mało subtelna reklama pierwszych perfum dla mężczyzn od Toma Forda, autorstwa ekscentrycznego Terry`ego Richardsona, wywołała prawdziwą burzę w branży. Jej rozpowszechnianie szybko zostało zablokowane w kilku krajach.

 

Calvin Klein

3. Calvin Klein

Amerykańska marka lubi szokować. W latach 90. prawdziwą burzę wywołała kampania z udziałem nastoletniej Kate Moss i Marka Wahlberga. Zaś reklama z 1995 roku, w której to przed obiektywem Stevena Meisela stanęła grupa młodych modelek i modeli, została bardzo negatywnie odebrana przez władze, zajmujące się prawami dzieci. W efekcie marka wycofała swoją kampanię.

YSL

4. Yves Saint Laurent, Opium

Reklama perfum Opium francuskiej marki Yves Saint Laurent z udziałem nagiej Sophie Dahl szybko została wycofana z bilbordów ze względu na oczywisty seksualny charakter, nieodpowiedni dla dzieci. Mimo to, kampania pojawiła się w niektórych topowych magazynach o modzie.

Eva Herzigova

5. Eva Herzigova, Wonderbra

Mówiono, że reklama Wonderbra z udziałem Evy Herzigovej stała się przyczyną wielu wypadków samochodowych! Kierowcy widząc ją na bilbordach, nie mogli bowiem skupić się na drodze.

Dolce & Gabbana

6. Dolce & Gabbana

Reklama z 2007 roku została zakazana w Hiszpanii, ponieważ twierdzono, że przedstawia ona scenę gwałtu. Stefano Gabbana wielokrotnie zaprzeczał, mówiąc, że kampania miała wpisywać się w klimat erotycznego snu i seksualnej gry.

 

Gucci 2004

7. Gucci

Kontrowersyjna reklama Gucci z 2004 roku, z udziałem Carmen Cass, która pozowała z wydepilowaną literką G w okolicach bikini, została błyskawicznie zablokowana na całym świecie.

Miu Miu

8. Miu Miu

Reklama została wycofana w Wielkiej Brytanii, ponieważ ukazywała młodą dziewczynkę w niebezpiecznej lokalizacji.

Marc Jacobs

9. Marc Jacobs

Dakota Fanning miała zaledwie 17 lat, gdy pojawiła się w reklamie perfum Marca Jacobsa. Zdjęcie wykonane przez Juergena Tellera spotkało się z zarzutami o podtekst seksualny. Szybko zostało więc wycofane.

 

Sisley

2. Sisley, Fashion Junkie

Kolejna kampania autorstwa Terry`ego. Marka Sisley poprzez tę reklamę postawiła na jasny przekaz - nasze ubrania i dodatki są tak świetne, że aż uzależniające. 

Komentarze

Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie

Polecane wideo