Ponad 150 milionów użytkowników nie może się mylić. Chociaż wśród portali społecznościowych prym wciąż wiedzie Facebook, to Instagram uważany jest za objawienie ostatnich miesięcy. Takie gwiazdy jak Justin Bieber czy Kim Kardashian mają już kilkanaście milionów obserwatorów, a zdjęcia zamieszczane w portalu przez innych artystów, celebrytów i modelki coraz częściej trafiają na czołówki tradycyjnych mediów.
Nic więc dziwnego, że własną popularność w ten sposób próbują budować również „zwykli” ludzie. Świetnym przykładem jest Jen Selter – nieznana do tej pory 20-latka, która zdobyła kilka milionów fanów dzięki fotografiom przedstawiającym jej wysportowane ciało.
Przykład młodej Amerykanki, a także znanych szerzej sióstr Kardashian, potwierdza, że w cenie są kobiece krągłości, ale nie tylko biustem i pośladkami możemy budować swoją internetową pozycję. Naukowiec z prestiżowego Instytutu Technologicznego w Massachusetts wykorzystał stworzony przez siebie algorytm, by sprawdzić, czym najbardziej możemy zaimponować swoim obserwatorów i zdobyć jak najwięcej polubień. Okazuje się, że kluczową rolę odgrywa kolorystyka zdjęcia, strój bohatera oraz widoczne na nim przedmioty.
Na załączonym wykresie możemy zobaczyć, jaka kolorystyka kojarzy nam się najbardziej pozytywnie. Okazuje się, że najmniejsze zainteresowanie wzbudzimy zdjęciem w odcieniach zieleni i błękitu. Najwięcej polubień uzyskać można dzięki ciepłym i wyrazistym barwom – najlepiej wybrać fiolet, czerwień i granat.
Nie wierzycie? Mamy na to konkretne dowody!
Kendall Jenner - fotografia z komputerem wywołała zaledwie 300 tys. pozytywnych reakcji (modelka i celebrytka ma niemal 10 mln obserwatorów). Piękna zastawa - już niemal pół miliona. Przedmiot uchwycony na zdjęciu także ma znaczenie!
Olivia Palermo - zielony kadr zdobył nieco ponad 23 tys. polubień. Drugie, znacznie cieplejsze w odbiorze zdjęcie - niemal 60 tys.! Kolor ma znaczenie.
Okazało się, że niektóre części ubioru, przedmioty oraz kolory kojarzą nam się tak pozytywnie, że instynktownie klikamy „lubię to!” pod zdjęciem. Czasami nie zwracamy nawet uwagi na uchwyconą w kadrze postać czy poprawność zaprezentowanej fotografii. Liczy się „to coś”. Dzięki naukowemu eksperymentowi już wiemy, czym właściwie ono jest...
POZYTYWNE SKOJARZENIE
1. Koronkowy biustonosz
2. Broń palna
3. Spódniczka mini
4. Jednoczęściowy strój kąpielowy
5. Dwuczęściowe bikini
6. Ozdobna filiżanka
Wychodzi więc na to, że aby zdobyć jak najwięcej polubień, użytkowniczka Instagrama powinna pozować w zmysłowej bieliźnie, w jednej dłoni trzymając pistolet, a w drugiej – piękną filiżankę. To idealne połączenie naszego seksownego, delikatnego i niepokojącego oblicza. Umiarkowanie pozytywnie kojarzą się zwierzęta, a negatywnie – przedmioty w stylu komputer, wentylator czy inne sprzęty domowe. Nie bez znaczenia jest również kolorystyka.