Budzące wiele kontrowersji pismo trafiło do sklepów na niecałe dwa tygodnie przed świętem Matki Boskiej z Gwadelupy, podczas którego Meksykanie udają się na coroczną pielgrzymkę do ołtarza Dziewicy. Na okładce widnieje wystylizowana na Maryję modelka, Maria Florencia Onori. Okryta jedynie kawałkiem białego materiału pozuje na tle kościelnego witraża, a pod jej zdjęciem umieszczone są słowa „Kochamy Cię, Mario".
W związku z prowokacją, w Meksyku, uważanym za jeden z najbardziej katolickich krajów świata, wybuchł prawdziwy skandal. Ostatecznie, generalny zarząd „Playboya" zdecydował się na oficjalne przeprosiny, tłumacząc, że opublikowane zdjęcie nie miało obrażać niczyich uczuć religijnych. Z kolei bezpośredni wydawca meksykańskiej wersji gazety, Raul Sayrols, stwierdził, że tak wystylizowana modelka nadała okładce renesansowego charakteru.
Jakby na tę sprawę nie patrzeć, meksykański „Playboy" i tak odniósł sukces. Zapewnił sobie bezpłatną, międzynarodową reklamę, co na pewno przełoży się na lepszą sprzedaż pisma…