Czy stereotyp mówiący o tym, że atrakcyjne kelnerki dostają w pracy wyższe napiwki niż ich brzydsze koleżanki ma coś wspólnego z prawdą? Na to pytanie postanowili odpowiedzieć sobie ostatnio francuscy naukowcy.
Badacze zaprosili do udziału w eksperymencie kilkanaście kobiet pracujących na co dzień w charakterze kelnerki. Każda z pań reprezentowała nieco inny typ urody. Następnie, podzielono wszystkie uczestniczki na dwie grupy.
Dziewczyny należące do pierwszego zespołu miały za zadanie codziennie, przez dwa miesiące chodzić do pracy z ustami pomalowanymi na krwistoczerwono. Kobietom z drugiej grupy zalecono, aby na czas eksperymentu nie malowały się wcale.
Co się okazało? Panie, które miały czerwone usta, otrzymywały dwa razy większe napiwki od tych, które nie miały żadnej szminki. U nich zdarzało się nawet, że mężczyźni w ogóle nie zostawiali dodatkowych pieniędzy – podsumowuje przebieg badania dziennik.pl
Okazuje się więc, że to nie tyle uroda, co odpowiedni makijaż działa na klientów jak magnes. Co ciekawe, jak pokazał eksperyment, czarowi czerwonych ust ulegają w podobnym stopniu zarówno mężczyźni, jak i kobiety.
Michalina Żebrowska
Zobacz także:
Ta słodka kruszynka to najmniejszy piesek na świecie (Milly jest naprawdę urocza)
Malutki chihuahua z Puerto Rico już niedługo zostanie wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa.
To jest OBRAZ! Uwierzysz? Zobaczcie super realistyczne dzieła Adama Stennetta (WOW)
Amerykański artysta potrafi idealnie odtworzyć każdy najmniejszy detal.