Aby wypromować dany produkt, specjaliści od reklamy są w stanie zrobić wiele. Nie brakuje im kontrowersyjnych pomysłów. Od dawna wiadomo, że najlepszym sposobem na zainteresowanie konsumenta jest wykorzystanie seksualnych kontekstów. Jednak, czy motywy związane z rozmnażaniem i erotyką naprawdę potrafią sprzedać wszystko? Okazuje się, że czasem wykorzystanie takich skojarzeń nie przynosi zbyt pozytywnych rezultatów…
Na plakacie zachęcającym do studiowania w Poznaniu zdecydowano się na dosyć odważny pomysł. Oto na obrazku widzimy rój plemników, które zmierzają w stronę logo miasta. Męskie komórki rozrodcze mają symbolizować maturzystów, którzy ścigają się o miejsce na poznańskiej uczelni. Jak wiadomo z lekcji biologii, do celu może dotrzeć tylko najlepszy! Poznań staje się tym samym miejscem wygranych, przestrzenią tych, którzy mają najbardziej płodny umysł!
Szokująca kampania wzbudziła w całej Polsce spore oburzenie. Nie brakuje ludzi, którzy sprzeciwiają się tej dosyć kontrowersyjnej metodzie promocji miasta. Wiele osób twierdzi, że w taki sposób można reklamować jedynie bieliznę czy rajstopy, a nie ofertę szkoleniową jednego z największych miast w Polsce.
Plakaty pojawiły się w połowie września m.in. w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu. Od października reklamy pojawią się także w prasie młodzieżowej i Internecie – czytamy na stronie portalu GłosWielkopolski.pl
Co myślicie o tej kampanii: jest pomysłowa czy raczej oklepana i mało oryginalna?
Alicja Piechowicz
Zobacz także:
Pora rozprawić się z krzywdzącymi stereotypami!
Najgorsze photoshopowe wpadki: CO TU JEST NIE TAK? (Śmieszne pomyłki grafików - FOTO)
Oto zdjęcia, które znalazły się w modowych magazynach, brukowcach i katalogach reklamowych...