Holenderki masowo zmieniają imię na LinkedInie na Peter. Kryje się za tym ważny powód

To imię wcale nie jest przypadkowe.
Holenderki masowo zmieniają imię na LinkedInie na Peter. Kryje się za tym ważny powód
Fot. Instagram.com (@branded_u)
09.02.2022

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Za jego pośrednictwem można m.in. nawiązać nowe znajomości z przedstawicielami różnych branż, wymieniać się doświadczaniem, a nawet znaleźć nowe zatrudnienie. 

Zobacz również: Rewolucja na LinkedIn. „Mama zajmująca się dziećmi w domu” dopisana do oficjalnej listy stanowisk

Ostatnio to właśnie LinkedIn stał się polem do przeprowadzenia ważnej akcji społecznej w Holandii. Użytkowniczki serwisu z tego kraju masowo zmieniają imię w profilach na platformie na Peter. Powód, jaki się za tym kryje jest niezwykle ważny. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez BrandedU (@branded_u)

#MijnNaamIsPeter. Holenderki zmieniają imię na LinkedInie 

#MijnNaamIsPeter (“Mam na imię Peter”) to kampania stworzona przez organizację Women Inc. oraz BrandedU we współpracy z agencją kreatywną The Family Amsterdam. Jej celem jest zwrócenie uwagi na nierówności w kadrach największych holenderskich przedsiębiorstw. 

Z przeprowadzonych niedawno badań wynika, że w Holandii na stanowiskach kierowniczych jest więcej mężczyzn o imieniu Peter niż kobiet, które pełnią tę samą funkcję. Potwierdził to raport przeprowadzony przez firmę AD oraz badanie agencji Equilap. Z dokumentów dowiadujemy się, że w 93 holenderskich firmach znajduje się pięciu dyrektorów o imieniu Peter. To samo stanowisko zajmują tylko cztery kobiety.  

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez BrandedU (@branded_u)

W odpowiedzi na wyniki raportów setki Holenderek zmieniły imię na LinkedInie i wzięły udział w kampanii #MijnNaamIsPeter. Wśród nich znalazły się znane osobowości ze świata mediów i marketingu, m.in. Yeliz Çiçek, redaktorka naczelna “Vogue Nederland”.  

Ten zdumiewający brak różnorodności na najwyższych stanowiskach nie powinien mieć miejsca. Kobiety nie są dostatecznie reprezentowane na stanowiskach kierowniczych, a udowodnione jest, że to właśnie zróżnicowanie na tych pozycjach zwiększa zyski. Czas, aby to zmienić!  

- czytamy w opisie akcji na Instagramie. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez BrandedU (@branded_u)

Z kolei organizacja Women Inc. przekazała: 

"Peter" reprezentuje szerszy brak różnorodności w miejscach pracy, nie tylko jeśli chodzi o płeć, ale także w takich kwestiach jak pochodzenie czy wiek. Ten brak zróżnicowania nie ogranicza się tylko do stanowisk kierowniczych w dużych firmach. 

Co sądzicie o takiej kampanii? 

Zobacz również: Lista zawodów, w których kobiety zarabiają więcej od mężczyzn. To tylko 9 branż

Polecane wideo

26-latka pracuje jako murarka. Mówią jej, że przez to jest „nieatrakcyjna”
26-latka pracuje jako murarka. Mówią jej, że przez to jest „nieatrakcyjna” - zdjęcie 1
Komentarze (6)
Ocena: 3.67 / 5
gość (Ocena: 5) 10.02.2022 07:20
A ilu jest rudych na stanowiskach kierowniczych?
odpowiedz
gość (Ocena: 1) 09.02.2022 22:28
Widocznie się nie nadają.
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 09.02.2022 15:56
a może nie chodzi tu o dyskryminację, tylko o brak kompetencji wśród wielu kobiet?
zobacz odpowiedzi (3)

Polecane dla Ciebie