LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Za jego pośrednictwem można m.in. nawiązać nowe znajomości z przedstawicielami różnych branż, wymieniać się doświadczaniem, a nawet znaleźć nowe zatrudnienie.
Zobacz również: Rewolucja na LinkedIn. „Mama zajmująca się dziećmi w domu” dopisana do oficjalnej listy stanowisk
Ostatnio to właśnie LinkedIn stał się polem do przeprowadzenia ważnej akcji społecznej w Holandii. Użytkowniczki serwisu z tego kraju masowo zmieniają imię w profilach na platformie na Peter. Powód, jaki się za tym kryje jest niezwykle ważny.
Wyświetl ten post na Instagramie
#MijnNaamIsPeter (“Mam na imię Peter”) to kampania stworzona przez organizację Women Inc. oraz BrandedU we współpracy z agencją kreatywną The Family Amsterdam. Jej celem jest zwrócenie uwagi na nierówności w kadrach największych holenderskich przedsiębiorstw.
Z przeprowadzonych niedawno badań wynika, że w Holandii na stanowiskach kierowniczych jest więcej mężczyzn o imieniu Peter niż kobiet, które pełnią tę samą funkcję. Potwierdził to raport przeprowadzony przez firmę AD oraz badanie agencji Equilap. Z dokumentów dowiadujemy się, że w 93 holenderskich firmach znajduje się pięciu dyrektorów o imieniu Peter. To samo stanowisko zajmują tylko cztery kobiety.
Wyświetl ten post na Instagramie
W odpowiedzi na wyniki raportów setki Holenderek zmieniły imię na LinkedInie i wzięły udział w kampanii #MijnNaamIsPeter. Wśród nich znalazły się znane osobowości ze świata mediów i marketingu, m.in. Yeliz Çiçek, redaktorka naczelna “Vogue Nederland”.
Ten zdumiewający brak różnorodności na najwyższych stanowiskach nie powinien mieć miejsca. Kobiety nie są dostatecznie reprezentowane na stanowiskach kierowniczych, a udowodnione jest, że to właśnie zróżnicowanie na tych pozycjach zwiększa zyski. Czas, aby to zmienić!
- czytamy w opisie akcji na Instagramie.
Wyświetl ten post na Instagramie
Z kolei organizacja Women Inc. przekazała:
"Peter" reprezentuje szerszy brak różnorodności w miejscach pracy, nie tylko jeśli chodzi o płeć, ale także w takich kwestiach jak pochodzenie czy wiek. Ten brak zróżnicowania nie ogranicza się tylko do stanowisk kierowniczych w dużych firmach.
Co sądzicie o takiej kampanii?
Zobacz również: Lista zawodów, w których kobiety zarabiają więcej od mężczyzn. To tylko 9 branż