„Najsilniejsi atleci” to kobiety. Reklama Nike pokazuje, że ciąża, macierzyństwo i sport wcale się nie wykluczają

Bo „macierzyństwo jest ultramaratonem”.
„Najsilniejsi atleci” to kobiety. Reklama Nike pokazuje, że ciąża, macierzyństwo i sport wcale się nie wykluczają
Fot. YouTube.com/Nike
18.03.2021

Sposób, w jaki ciąża i macierzyństwo są obrazowane w mediach pozostawia sporo do życzenia. Najczęściej przedstawia się je jako rozkoszną sielankę, a zupełnie pomija te bardziej przyziemne, za to nie mniej prawdziwe aspekty, takie jak zmieniające się ciało, ból, płacz i nieprzespane noce. 

Zobacz również: Karmienie piersią - szczerze i bez cenzury. Ta reklama pokazuje, jak naprawdę wygląda macierzyństwo

Na szczęście powstaje coraz więcej reklam, które zmieniają taki sposób portretowania macierzyństwa, a zamiast tego stawiają na szczerość. Jednak reakcje internautów jasno pokazują, że jeszcze nie wszyscy są gotowi na reklamy bez upiększeń. Na widok spotów, którym bliżej do naturalizmu niż do filtrów z Instagrama podnoszą się głosy, że takich rzeczy nie powinno się pokazywać w telewizji czy w Internecie. 

Tego typu opinie z pewnością pojawią się także pod adresem najnowszej reklamy Nike. Spot popularnej marki sportowej przełamuje kolejne tabu, tym razem mówiące o tym, że ciąża i macierzyństwo nie mogą iść w parze ze sportem. Ciężarne kobiety i młode mamy, które się w nim pojawiły zaprzeczają temu stereotypowi i pokazują, że każdy może być atletą 

Nike celebruje macierzyństwo, ciążę i kobiecą siłę w nowym spocie 

Nowa reklama Nike nosi tytuł “The Toughest Athletes”, czyli “Najsilniejsi atleci”. Wystąpiło w nim 20 kobiet na różnych etapach ciąży i wczesnego macierzyństwa, w tym m.in. takie sportsmenki jak Serena Williams, Alex Morgan, Perri Edwards (wł. Peirresha Alexandra Shakes-Drayton), Bianca Williams, Shelly-Ann Fraser-Pryce i Nia Ali.  

W 60-sekundowym spocie widzimy szczerą korelację ciąży i macierzyństwa ze sportem. Kobiety trenują z ciążowymi brzuszkami i ćwiczą w towarzystwie swoich nowo narodzonych dzieci 

Czy możesz być atletką? Ty, ciężarna. Ty, matka. To zależy. Kto jest atletą? Ktoś, kto się rusza? To brzmi jak ty. Ktoś, kto działa do końca, bez względu na wszystko. Ty tak robisz 

- słyszymy w reklamie. 

Jak informuje Nike, spot został nakręcony w trakcie trwania pandemii koronawirusa i powstał jako kompilacja ponad 22 godzin intymnych filmików nakręconych przez matki, które wystąpiły w reklamie, a także przez ich przyjaciół i rodziny. Każda sesja była nadzorowana przez Zoom, aby zapewnić wszystkim osobom biorącym udział w projekcie bezpieczeństwo. 

Z reprezentacją z takich krajów jak Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Singapur, Francja, Australia, Jamajka i więcej, matki z całego świata pomagają nam zobrazować, że macierzyństwo jest ultramaratonem 

- podaje Nike.  

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Serena Williams (@serenawilliams)

Nowa reklama zbiega się w czasie z pierwszą dedykowaną kolekcją Nike dla kobiet w ciąży - Nike (M). Oprócz kolekcji, Nike nawiązało współpracę z Jane Wake, ekspertką od ćwiczeń przed i po porodzie, aby stworzyć cztery treningi z przewodnikiem audio dedykowanym macierzyństwu w aplikacji Nike Run Club. 

Co sądzicie o nowej reklamie Nike? 

Zobacz również: „Wombstories”. Jeszcze żadna reklama w tak szczery i odważny sposób nie pokazała, co to znaczy być kobietą

Polecane wideo

One zmieniają świat - portrety inspirujących kobiet
One zmieniają świat - portrety inspirujących kobiet - zdjęcie 1
Komentarze (2)
Ocena: 3 / 5
gość (Ocena: 1) 18.03.2021 22:51
Hehehe...ale komedia.
odpowiedz
Kasia (Ocena: 5) 18.03.2021 08:14
Nike, które wielokrotnie odmawiało swoim ciężarnym ambasadorkom wsparcia finansowego i zostawiało je na lodzie, gdy zdecydowały się na potomstwo... Teraz chcą się wybielić, trochę za późno
odpowiedz

Polecane dla Ciebie