Karmienie piersią - szczerze i bez cenzury. Ta reklama pokazuje, jak naprawdę wygląda macierzyństwo

Została wyemitowana podczas Złotych Globów. Jest jednak jedno „ale”.
Karmienie piersią - szczerze i bez cenzury. Ta reklama pokazuje, jak naprawdę wygląda macierzyństwo
Fot. YouTube.com/Frida Mom
06.03.2021

Frida Mom to marka produkująca środki higieniczne dedykowane zwłaszcza młodym mamom oraz pielęgnacji w pierwszych dniach i tygodniach po porodzie. Rok temu firma opublikowała spot reklamowy pokazujący, jak wygląda rzeczywistość kobiet, które dopiero co wydały na świat dziecko – bez upiększeń i bez filtrów. Uznano jednak, że reklama jest “zbyt drastyczna” i wbrew wcześniejszym planom nie pokazano jej w przerwach między relacjonowaniem gali rozdania Oscarów. 

Zobacz również: Ta reklama została uznana za „zbyt drastyczną”. Pokazuje prawdę o pierwszych dniach po porodzie

Mimo to marka Frida Mom nie rezygnuje ze swojej szczerej narracji przy pracy nad kolejnymi kampaniami. Tym razem w Sieci pojawiła się reklama pokazująca trudy karmienia piersiąW przeciwieństwie do ubiegłorocznej afery z Oscarami, ten spot został wyemitowany, i to jako pierwsza tego typu reklama w historii telewizji. Stało się tak podczas relacji z rozdania Złotych Globów. 

Reklama Frida Mom o karmieniu piersią pokazana na Złotych Globach 

Reklama marki Frida Mom została wyemitowana przez stację NBC, która transmitowała 78. galę Złotych Globów. Widzowie obejrzeli spot zatytułowany “Stream of Lactation” (“strumień laktacyjny”). Występują w nim świeżo upieczone mamy, które próbują poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z karmieniem piersią. Słyszymy ich myśli, gdy martwią się, że dziecko nie chce ssać albo zastanawiają się, czy powinny poprosić o pomoc. Widzimy ich zmęczenie, wątpliwości, brak siły, rozpacz oraz karmiące piersi - zupełnie bez cenzury 

A on dalej płacze! 

Czy kocham swoje dziecko? 

Czy jestem złą mamą jeśli teraz przestanę? 

Dobra mama powinna wiedzieć, jak to robić. 

Jestem taka zmęczona 

- mówią kobiety, które wystąpiły w spocie. 

Reklama od razu stała się viralem i jest chwalona za szczere pokazanie macierzyństwa i związanych z nim trudności, które są codziennością milionów kobiet na całym świecie. Spot jest częścią kampanii #sprayitforward, która ma na celu zwiększyć świadomość na temat prawdziwego oblicza macierzyństwa.  

Bez względu na to, czy już się zaczyna, czy właśnie kończy, karmienie piersią to emocjonalna i fizyczna podróż pełna wzlotów i upadków, na którą wiele nowych mam jest nieprzygotowanych. Odsłaniamy zasłonę zakrywającą wyzwania, przed którymi stoją świeżo upieczone mamy i ich piersi podczas gdy próbują same sobie poradzić z wyzwaniami związanymi z laktacją - od masowania zatkanych przewodów mlecznych przy pomocy szczoteczki elektrycznej do zwalczania nawału mlecznego liśćmi kapusty. Dosyć tego. Już czas, abyś zadbała o swoje piersi, a nie tylko o swoje dziecko 

- czytamy w opisie reklamy na YouTubie. 

Jest jednak jedno “ale”. Wprawdzie spot został wyemitowany w przerwach między pokazywaniem relacji ze Złotych Globów, ale nadawca zdecydował się pokazać widzom jego skróconą, 30-sekundową wersję. Nie zobaczymy w nich żadnych ujęć pokazujących kobiece sutki. 

NBCUniversal naszą pasją jest autentyczne portretowanie kobiet i pokazywanie ich historii ludziom na całym świecie. Jesteśmy zaangażowani w wykorzystywanie naszej platformy aby dzielić się “HER” storią - historią tak wielu kobiet - i z dumą ukazujemy radości i wyzwania macierzyństwa dzięki tej przełomowej, nowej reklamie od Frida Mom 

- mówiła Ann Schneider, przedstawicielka sieci telewizyjnej NBCUniversal. 

Jak podaje serwis variety.com, rzeczniczka marki Frida Mom potwierdziła, że razem z NBC zdają sobie sprawę z tego, że reklama “przekracza pewne granice”, ale wspólnie zgadzają się w tym, że jest bardzo ważna. 

Co sądzicie o tej reklamie marki Frida Mom 

Zobacz również: Biust w reklamie - tak, u matki karmiącej - nie. Dlaczego kobiece piersi w kontekście macierzyństwa wciąż są na cenzurowanym?

Polecane wideo

Ma 23 lata, 11 dzieci i... plany dalszego powiększania rodziny. W sumie chce ich mieć ponad setkę
Ma 23 lata, 11 dzieci i... plany dalszego powiększania rodziny. W sumie chce ich mieć ponad setkę - zdjęcie 1
Komentarze (12)
Ocena: 4.83 / 5
Ada (Ocena: 5) 14.06.2021 22:02
No kozak jest ta reklama, jakbym siebie widziała z tą kapusta i przy lodówce. Samo życie...
odpowiedz
Polka (Ocena: 5) 14.06.2021 09:49
Słowa uznania dla producentów tej reklamy!! :) Uważam, iż powinny być emitowane WSZĘDZIE!! (Oczywiście za dnia lekko ocenzurowane, bo wiadomo- dzieci ;) ) Ta reklama ukazuje prawdę, z czym się zmaga każda mama. I dobrze, iż jest BEZ RETUSZU!! Nie reklamują jakieś instagramowe ,,lalki" non stop wytapetowane, tylko prawdziwe matki! Tak trzymać! :)
odpowiedz
A (Ocena: 3) 19.05.2021 07:01
o cycki pog
odpowiedz
gość (Ocena: 5) 07.03.2021 19:25
Beznadziejny jest ten swiat. Rzeczy tak oczywiste dla ludzi inteligentnych, musza byc przedstawiane swiatowymi kampaniami. Nie rozumiem, jak kobieta moze nie wiedziec, ze ciaza rozora jej cialo? Ze talia juz nie bedzie nigdy taka jak przed ciaza? Ze jak nie ma dobrych genow, to bedzie musiala cwiczyc niedlugo po porodzie, zeby znowu dobrze wygladac? Kobiety, wezcie zacznijcie myslec! Zacznijcie czytac, myslec, a potem dopiero rozmnazac sie! Jak priorytetem sa dla was jedrne piersi i zgrabne cialo, nie jestescie w stanie zrezygnowac z siebie dla dziecka, nie potraficie kochac, to nie zachodzcie w ciaze! I mowie to ja, 34 letnia kobieta, ktora dziecka nie chce, bo wie z czym to sie wiaze. I mam dosc sluchania lamentow, jak to kobietom zle jak urodzily.
zobacz odpowiedzi (1)
gość (Ocena: 5) 06.03.2021 09:51
Jak moje cycki mają po ciąży wyglądać jak na tym filmiku to ja podziękuje. Skutecznie obrzydziliscie mi macierzyństwo
zobacz odpowiedzi (4)

Polecane dla Ciebie