Frida Mom to marka produkująca środki higieniczne dedykowane zwłaszcza młodym mamom oraz pielęgnacji w pierwszych dniach i tygodniach po porodzie. Rok temu firma opublikowała spot reklamowy pokazujący, jak wygląda rzeczywistość kobiet, które dopiero co wydały na świat dziecko – bez upiększeń i bez filtrów. Uznano jednak, że reklama jest “zbyt drastyczna” i wbrew wcześniejszym planom nie pokazano jej w przerwach między relacjonowaniem gali rozdania Oscarów.
Zobacz również: Ta reklama została uznana za „zbyt drastyczną”. Pokazuje prawdę o pierwszych dniach po porodzie
Mimo to marka Frida Mom nie rezygnuje ze swojej szczerej narracji przy pracy nad kolejnymi kampaniami. Tym razem w Sieci pojawiła się reklama pokazująca trudy karmienia piersią. W przeciwieństwie do ubiegłorocznej afery z Oscarami, ten spot został wyemitowany, i to jako pierwsza tego typu reklama w historii telewizji. Stało się tak podczas relacji z rozdania Złotych Globów.
Mother-focused personal care brand Frida Mom is out with its first-ever TV commercial which centers on the trials of breastfeeding: https://t.co/Wi0fPuDPFt
— Ad Age (@adage) February 25, 2021
Reklama marki Frida Mom została wyemitowana przez stację NBC, która transmitowała 78. galę Złotych Globów. Widzowie obejrzeli spot zatytułowany “Stream of Lactation” (“strumień laktacyjny”). Występują w nim świeżo upieczone mamy, które próbują poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z karmieniem piersią. Słyszymy ich myśli, gdy martwią się, że dziecko nie chce ssać albo zastanawiają się, czy powinny poprosić o pomoc. Widzimy ich zmęczenie, wątpliwości, brak siły, rozpacz oraz karmiące piersi - zupełnie bez cenzury.
A on dalej płacze!
Czy kocham swoje dziecko?
Czy jestem złą mamą jeśli teraz przestanę?
Dobra mama powinna wiedzieć, jak to robić.
Jestem taka zmęczona
- mówią kobiety, które wystąpiły w spocie.
Reklama od razu stała się viralem i jest chwalona za szczere pokazanie macierzyństwa i związanych z nim trudności, które są codziennością milionów kobiet na całym świecie. Spot jest częścią kampanii #sprayitforward, która ma na celu zwiększyć świadomość na temat prawdziwego oblicza macierzyństwa.
Bez względu na to, czy już się zaczyna, czy właśnie kończy, karmienie piersią to emocjonalna i fizyczna podróż pełna wzlotów i upadków, na którą wiele nowych mam jest nieprzygotowanych. Odsłaniamy zasłonę zakrywającą wyzwania, przed którymi stoją świeżo upieczone mamy i ich piersi podczas gdy próbują same sobie poradzić z wyzwaniami związanymi z laktacją - od masowania zatkanych przewodów mlecznych przy pomocy szczoteczki elektrycznej do zwalczania nawału mlecznego liśćmi kapusty. Dosyć tego. Już czas, abyś zadbała o swoje piersi, a nie tylko o swoje dziecko
- czytamy w opisie reklamy na YouTubie.
Jest jednak jedno “ale”. Wprawdzie spot został wyemitowany w przerwach między pokazywaniem relacji ze Złotych Globów, ale nadawca zdecydował się pokazać widzom jego skróconą, 30-sekundową wersję. Nie zobaczymy w nich żadnych ujęć pokazujących kobiece sutki.
W NBCUniversal naszą pasją jest autentyczne portretowanie kobiet i pokazywanie ich historii ludziom na całym świecie. Jesteśmy zaangażowani w wykorzystywanie naszej platformy aby dzielić się “HER” storią - historią tak wielu kobiet - i z dumą ukazujemy radości i wyzwania macierzyństwa dzięki tej przełomowej, nowej reklamie od Frida Mom
- mówiła Ann Schneider, przedstawicielka sieci telewizyjnej NBCUniversal.
Jak podaje serwis variety.com, rzeczniczka marki Frida Mom potwierdziła, że razem z NBC zdają sobie sprawę z tego, że reklama “przekracza pewne granice”, ale wspólnie zgadzają się w tym, że jest bardzo ważna.
Co sądzicie o tej reklamie marki Frida Mom?
Zobacz również: Biust w reklamie - tak, u matki karmiącej - nie. Dlaczego kobiece piersi w kontekście macierzyństwa wciąż są na cenzurowanym?