Cukierkowy róż i lodówka zamknięta na łańcuch. Internauci kpią ze spotu TVP Kobieta

„Wszystkie jesteśmy idiotkami ubranymi na różowo, całe życie spędzającymi w kuchni”.
Cukierkowy róż i lodówka zamknięta na łańcuch. Internauci kpią ze spotu TVP Kobieta
Fot. YouTube.com/Bądźmy Razem. TVP
16.02.2021

TVP już od dawna zapowiadała uruchomienie kanału dedykowanego widowni kobiecej. Program TVP Kobieta zadebiutuje 8 marca, czyli w Dzień Kobiet. Zgodnie z zapowiedziami mają w nim być emitowane treści o tematyce lifestyle’owej, poradnikowej i rozrywkowej. 

Zobacz również: „Jak seksownie robić zakupy?” Tancerka uczy kobiety na wizji, jak mają schylać się po cukier

Wczoraj pojawił się pierwszy oficjalny zwiastun stacji TVP Kobieta. Filmik wywołał olbrzymie kontrowersje, a internauci nie zostawili na nim suchej nitki. Uznali, że spot TVP jest przesłodzony i odwołuje się do najgorszych możliwych stereotypów na temat kobiet i ich roli w społeczeństwie. 

Internauci kpią ze spotu TVP Kobieta: „Stygmatyzacja kobiet” 

Spot TVP Kobieta trwa zaledwie 60 sekund, ale dzieje się w nim naprawdę sporo - zwłaszcza jeśli chodzi o warstwę skojarzeń i stereotypów. W filmiku pojawiły się gwiazdy TVP, takie jak Ida Nowakowska, Marzena Rogalska Małgorzata Tomaszewska, Marta Manowska oraz Tomasz Kammel.  

Zwiastun, któremu towarzyszy cover piosenki (nomen omen) “Pretty Woman” przenosi widza w bajkowy domek dla lalek. Lalki są wprawdzie dość wyrośnięte, za to nie brakuje im infantylności. Spot TVP Kobieta to feeria zniewalających uśmiechów i posyłania buziaczków do kamery. W różowym domku dla lalek nie zabrakło pastelowej kuchni, w której perfekcyjna pani domu z dumą serwuje własnoręcznie przyrządzone... brokuły. Jednak cały show skradła tu lodówka - zamknięta na łańcuch. 

Słowem - filmik nawiązuje do obrazków rodem z lat 50., gdy jedyną aspiracją dla wielu młodych kobiet było zajmowanie się domem i dziećmi oraz usługiwanie mężowi. A wszystko to z uśmiechem na umalowanych ustach, w szpilkach i perłowym naszyjniku pod fartuszkiem. To oczywiście wersja amerykańska, którą trudno odnieść do realiów polskich z tego samego okresu, w których panował głęboki stalinizm. 

Zobacz również: Ruch TradWife rośnie w siłę. Kim są kobiety, które zajmują się domem i usługują mężom?

Pod filmikiem natychmiast zaroiło się od komentarzy. Internauci stwierdzili, że zwiastun TVP Kobieta to idealny przykład stygmatyzacji kobiet. 

Wszystkie jesteśmy idiotkami ubranymi na różowo, całe życie spędzającymi w kuchni albo blasku fleszy. Ja jestem elektroradiolożką i codziennie patrzę w szpitalach na chorych ludzi i narażam życie badając ludzi z chorobami zakaźnymi. Może coś o kobietach poza kuchnią? Chętnie udzielę wywiadu i opowiem czym kobiety naprawdę się zajmują. 

Jak słodko! I na różowo wszystko! I w kuchni! I z dziećmi! CUDOWNIE! Jak w latach 50-tych! Co tam jakieś naukowczynie czy przedsiębiorczynie, jak można upiec mężusiowi brokułki w słitaśnej kuchni z bombelkiem na rękach. 

Piękna stygmatyzacja kobiet. 

Czyli jak być perfekcyjną kurą domową i niewolnicą męża. 

Fuj. Róż, brokuł i makijaż - do tego się nas sprowadza... 

Sprzątanie, dzieci, obiad i ploteczki. Obraz kobiety w Polsce. Żenada jak zwykle. 

Spot TVP Kobieta w ostrych słowach skomentowała także dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska, która porównała zwiastun do narracji rodem z “Opowieści podręcznej”antyutopijnej powieści Margaret Atwood. 

Witajcie w naszym telewizyjnym Stepford rodem z Narodowego KatoPolandu. Dwa miliardy z budżetu rocznie. Nauczymy Cię, jak być idealną kobietą z państwa Gilead, do którego zmierzamy. Tylko pokaż białe ząbki w szerokim, szczerym uśmiechu. Pieczesz, sprzątasz, gotujesz, pucujesz kaktusy, kręcisz pupką. Twoje marzenia to kuchnia, dziecko, rękawice do garów i lody. Minka, buźka, minka, buźka i pic. Róż, pomada, cekin i znowu róż. Włóż róż. Włóż róż. Włóż róż. Stepford jest teraz na Woronicza. Brawo, Barbie, brawo, Polska 

- napisała Korwin Piotrowska na Instagramie. 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez KAROLINA KORWIN PIOTROWSKA🐶🐶🐶 (@karolinakp)

A jakie są wasze odczucia na temat tego spotu? Będziecie oglądać stację TVP Kobieta? 

Zobacz również: TVP sugeruje powrót do średniowiecznych kar dla kobiet „wszczynających kłótnie”. Teraz stacja się tłumaczy

Polecane wideo

Tatuaż z błyskawicą. 10 miejsc na ciele, gdzie będzie wyglądał idealnie
Tatuaż z błyskawicą. 10 miejsc na ciele, gdzie będzie wyglądał idealnie - zdjęcie 1
Komentarze (21)
Ocena: 4.81 / 5
gość (Ocena: 5) 17.02.2021 09:57
Ja powiem tak . Jestem absolutną przeciwniczka TVP jako takiej ale w sumie to nie widzę nic obraźliwego ani umniejszajacego dla kobiet. Ot cukierkowe pirerdoletto pod kobiety, które zajmują się domem właśnie a tych jest wiele w tym kraju. I raczej komentarze innych internautów bardziej mam wrażenie te kobiety obrazaja niż ten spot, bo to nieprawda, że każda kobieta decydujaca się na rezygnację z pracy zawodowej jest kretynka bez ambicji. A to właśnie sugerują internauci. Poza tym juz ktoś zauważył, jest mnóstwo reklam, które uprzedmiotowiaja kobiety, robią z nich seksualne zabawki i to nikogo nie oburza. U mnie na osiedlu wisi reklama opon samochodywych z baba, która ma tylko stringi a cycki ledwo zakrywa ręką. Kazdu ma to gdzieś
zobacz odpowiedzi (2)
Tyran (Ocena: 5) 16.02.2021 18:29
Bo Polki to tępe dzidy bez ambicji ale kury domowe na utrzymaniu męża albo dz***** co dają za kase albo patologia z ulicy.
zobacz odpowiedzi (2)
Fuck (Ocena: 5) 16.02.2021 18:23
Naprawdę ktoś w spocie doszukuje się głębszego dna? W takim razie każda reklama płynu do naczyń robi z kobiety kuchte co tylko przy zlewie stoi, każda reklama produktów spożywczych tak samo bo wkońcu najczęściej pokazują kobiety w kuchni. Nie oburzacie się gdy w większości reklam są podteksty seksualne gdzie kobieta pokazana jest jak towar???? Reklama kosmetyków też może być obrazą..... Reklama środków przeciwbólowych pokazuje że kobieta mimo bólu musi robić wszystko i być na każde skinienie męża i dzieci. Ta chora nagonka na PIS już jest śmieszna. Nie popieram ich ale ludzie bez przesady. Zresztą widzę że kobiety oburzają sie jak pokaże się je przy garach ale jak w mediach ciągle pokazywane są jak panienki do zabawy dla facetów to jest ok 😆😆😆
zobacz odpowiedzi (6)
gość (Ocena: 5) 16.02.2021 17:13
I ta muzyka z pretty woman... czyżby sugestia, że kobiety to same kurtyzany??
zobacz odpowiedzi (2)
Krzysztof Bosak (Ocena: 5) 16.02.2021 14:17
Kobieta ma ładnie wyglądać i służyć mężowi, rodzinie i kościołowi. Reklama mi się podoba, jednak niestety nie ma tam nic związanego z kościołem. Nawet krzyż nie wisi. Mam nadzieję, że ten nowy kanał dla kobiet będzie miał dużo treści religijnych. Powinny też się tam znalesc porady co do gotowania i sprzątania. Widzę że obecnie wiele młodych kobiet sobie z tym nie radzi, warto się doszkolic by być dobra matka, żona, katoliczka. Pozdrawiam.
zobacz odpowiedzi (2)

Polecane dla Ciebie