Które social media uzależniają najbardziej? Nastolatkowie wskazali bez wahania

Czy ty również najczęściej korzystasz z tego kanału?
Które social media uzależniają najbardziej? Nastolatkowie wskazali bez wahania
Karsten Winegeart/ unsplash.com
16.12.2021

O tym, że social media działają na nas tak uzależniająco, jak narkotyki, mówiono już nie raz. Zresztą podkreślano też, że najbardziej podatni na wpływy tego typu platform są nastolatkowie. Aż 70 procent młodzieży przegląda je kilkanaście razy w ciągu doby, a co czwarty młody człowiek „siedzi” na swoich kontach niemal bez przerwy.

Przeczytaj też: Influencerka przełamuje wizerunek idealnego Instagrama. Jej zdjęcia są hitem Sieci

Social media – które platformy najbardziej uzależniają?

„Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę” opublikowała właśnie raport, z którego wynika, że to, co młodzi oglądają w social mediach, bardzo wpływa na ich postrzeganie samych siebie. Co piąty nastolatek (niezależnie od płci) czuję presję, by wyglądać lepiej, ponieważ godzinami podziwia wyidealizowane obrazki. Nastolatkom zależy bowiem, by zbudować w sieci jak najlepiej swój wizerunek. Chcą być dobrze odbierani, a lajki pod zdjęciami mają dla nich ogromne znaczenie.

Warto też zaznaczyć, że młodzi korzystając z social mediów, chcą za wszelką cenę dorównać wyglądowi osób, które w sieci obserwują na co dzień. Dodajmy, że co czwarty nastolatek postrzega swoje zdjęcia, jako brzydsze od tych, które publikują koledzy, a blisko 30 procent respondentów czuje potrzebę poprawienia swojego wyglądu.

Czy można jednak wytypować jedno z mediów, które ma dla nich największą wartość lub tez uzależniło ich najintensywniej? Zdecydowanie. Takim medium jest TikTok. Dlaczego ta platforma najsilniej przyciąga do siebie nastolatków? A chociażby dlatego, że nie tylko daje możliwość pokazania siebie i podpatrywania innych, lecz także komentowania, lajkowania i komunikowania się ze znajomymi.

Dodajmy, że przywołany przez nas raport to element kampanii społecznej, która ma na celu promowanie naturalnej perspektywy swojego ciała – szczególnie wobec młodych. Akcja ta ma zwracać uwagę na to, że bardziej niż wygląd ciała, liczy się to, co dzięki niemu można osiągnąć. Autorzy kampanii chcą też naświetlać problem hejtu w internecie, który dotyczy urody i wyglądu.

 

Polecane wideo

„Maksymalne upiększenie”. Postaci z obrazów przerobione na wzór instagramowych kanonów piękna
„Maksymalne upiększenie”. Postaci z obrazów przerobione na wzór instagramowych kanonów piękna - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie