Jak ułożyć dietę na masę? Powierz to specjaliście od diet online!

Nie wszystkie diety służą temu, aby schudnąć.
Jak ułożyć dietę na masę? Powierz to specjaliście od diet online!
22.09.2021

Są też takie, które powstają z myślą o tym, aby zwiększać masę mięśniową i budować muskulaturę. Wbrew pozorom zbudowanie masy nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Aby osiągnąć zamierzony cel, trzeba jeść zdrowo i zgodnie ze swoim zapotrzebowaniem kalorycznym – do tego może przydać się właściwie ułożona dieta online.

Masa mięśniowa to łączna waga wszystkich mięśni znajdujących się w ludzkim ciele. Zmienia się ona wraz z wiekiem, jest zależna od stosowanej diety i aktywności fizycznej danej osoby. Aby zbudować masę, nie wystarczy jeść więcej – ważne jest to, jakie składniki odżywcze znajdują się na talerzu i jaką kaloryczność mają posiłki. Dlatego jeśli marzy ci się umięśniona, wysportowana sylwetka, to powierz swoją dietę profesjonaliście, czyli np. specjaliście od żywienia online!

Jak ułożyć dietę na masę, aby rzeczywiście była skuteczna?

Wiesz, jak obliczyć, ile kalorii potrzebuje twój organizm, abyś mógł intensywnie trenować i być jednocześnie pełen energii? Masz w małym palcu wiedzę na temat tego, jakie składniki odżywcze mają konkretne produkty spożywcze, mięsa i ryby?

Jeśli tak nie jest, pomóc ci może dieta od dietetyka online lub specjalisty od zdrowego stylu życia – np. od Akopa Szostaka - https://akopszostak.com/dieta-online/. Dieta na przytycie online musi być właściwie skomponowana, abyś nie tylko mógł zwiększyć masę, ale też ćwiczyć i czuć się zdrowo.

Dobra, a zarazem stosunkowo tania dieta online może być pierwszym krokiem do upragnionej sylwetki. Specjalista od żywienia, który będzie układał dla ciebie jadłospis, weźmie pod uwagę to, jak szybko chcesz osiągnąć swój cel oraz ile czasu możesz poświęcić na ćwiczenia. Między innymi na tej podstawie obliczy on, ile kalorii powinieneś spożywać. Taki jadłospis znacznie przybliży cię do zbudowania masy!

Dieta online na masę – najważniejsze zasady

  • Masa mięśniowa nie bierze się z tłuszczu!

Jeśli myślisz, że podczas budowy masy, będziesz mógł jeść wszystko, na co tylko masz ochotę, specjalista od żywienia online szybko wyprowadzi cię z błędu. Pamiętaj, że tym, co buduje mięśnie, są białka. To, ile powinieneś go jeść, zależy od twojej wagi. Zakłada się, że w okresie budowy mięśni, spożycie białka nie może być mniejsze niż 1,6 g na 1 kg masy ciała.

Musisz zrezygnować z dań ociekających tłuszczem, gdyż nie przysłużą się one twojej sylwetce. Jednak pod żadnym pozorem nie eliminuj całkowicie tych składników odżywczych ze swojej diety – mogłoby to doprowadzić do rozregulowania układu hormonalnego. Wybieraj produkty bogate w  tzw. dobre tłuszcze, czyli nienasycone kwasy  tłuszczowe. Ich źródłem są ryby, orzechy, nasiona, wysokiej jakości mięso.

  • Pory posiłków mają znaczenie!

Tym, co może zregenerować cię po treningu, jest wartościowy posiłek. Najpóźniej 2 godziny po wykonaniu serii ćwiczeń, powinieneś spożyć 1 g węglowodanów na każdy 1 kg masy ciała. Ponadto taki posiłek musi być bogaty również w białka. Dzięki temu zostanie przyspieszona odbudowa glikogenu oraz zostanie zintensyfikowane wydzielanie się hormonów wzrostu.

Dieta online na masę będzie zakładała jedzenie minimum 5 posiłków. Będziesz też musiał jeść nie rzadziej niż co 4 godziny.

  • Nie obejdzie się bez treningu.

Do planu żywionego ułożonego online powinien zostać dołączony proponowany zestaw ćwiczeń na budowę masy. Najlepsze efekty przynosi trening oporowy, czyli siłowy.

Specjalista od diety online może być ogromnym wsparciem, jeśli zależy cię na zbudowaniu muskulatury. Stworzy on dla ciebie optymalny plan żywienia, zaproponuje suplementację oraz udzieli rad na temat zalecanych ćwiczeń!

 

Artykuł partnera

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie