Kody rabatowe: co warto o nich wiedzieć?

Dają wiele korzyści. Sprawdź, jakie!
Kody rabatowe: co warto o nich wiedzieć?
fot. Austin Distel / Unsplash
10.12.2020

Wraz ze wzrostem popularności zakupów internetowym i powszechnym dostępem do tego medium kody rabatowe stały się niejako odpowiednikiem drukowanych gazetek promocyjnych dla tradycyjnych sklepów. Zastępują także popularne bony, które można otrzymać np. w zakładach pracy z różnych okazji. Jeśli szukasz sposobu na zaoszczędzenie i tanie zakupy, kody rabatowe są najlepszym rozwiązaniem. Dostępne są w wielu różnych formach, m.in. w sklepach rabatowych, aplikacjach mobilnych, a także w handlu tradycyjnym. Przyjrzyjmy się, jakie dają korzyści.

Czym są kody rabatowe?

Kodem rabatowym nazywa się ciąg liter, cyfr i/lub znaków upoważniający do zakupienia jakiegoś produktu lub nabycia usługi na specjalnych warunkach. Można się również spotkać z takimi określeniami jak: „kod promocyjny”, „kupon rabatowy” czy „kod kuponu”. Kody rabatowe to współcześnie ważna strategia promocji sprzedaży – wiąże się z korzyścią dla obu stron. Dla klientów to okazja na tańsze zakupy, natomiast producenci oraz sklepy zdobywają w ten sposób nowych klientów oraz aktywizują stałych klientów. Dla firm to także okazja na zwiększenie wartości zamówień, jak również promocji określonych produktów czy usług. Kody rabatowe są więc działaniem marketingowym – promują dane produkty lub firmę, a przy tym oferują dodatkowy zysk dla potencjalnego klienta, dając możliwość dokonania tańszych zakupów. 

Fot. materiały prasowe

Jakie są rodzaje kodów rabatowych?

Można się spotkać z różnymi rodzajami kodów rabatowych, które obniżają ceny wybranych artykułów bądź usług. Tańsze zakupy można zrobić, korzystając m.in. z takich promocji jak:

  • rabaty procentowe,
  • rabaty na określoną kwotę pieniężną,
  • gratisy do zamówienia,
  • darmowa dostawa – dotyczy to zakupów internetowych oraz stacjonarnych, dla których została przewidziana wysyłka do miejsca docelowego,
  • dodatkowe środki do wykorzystania podczas kolejnych zakupów.

Ponadto kody rabatowe są dostępne w takich opcjach jak:

  • kod jednorazowy – unikalny ciąg symboli, który przypisany jest konkretnemu klientowi,
  • kod wielokrotnego użytku – może zostać użyty nieograniczoną lub ograniczoną liczbę razy.

Kody rabatowe to okazja do zaoszczędzenia na zakupach internetowych i nie tylko. Co istotne, przynoszą korzyści zarówno sprzedającym, jak i kupującym.

 

Artykuł sponsorowany

Komentarze
Ocena: 5 / 5

Polecane dla Ciebie