Weź do ręki jakikolwiek kolorowy magazyn. Przyjrzyj się reklamom kosmetyków i odzieży. Co widzisz? Prawdopodobnie jednakowe kobiety, które niemal niczym się od siebie nie różnią. Po chwili zlewają się w jedną całość. Są szczupłe, zgrabne, atrakcyjne, ale w większości przypadków nie wzbudzają żadnych większych emocji. Gdyby jednak idealną i w gruncie rzeczy nudną modelkę zastąpił ktoś taki, jak nasza bohaterka? Na pewno zwróciłabyś na to uwagę.
Jes Baker nie wygląda jak dziewczyna z rozkładówki. Ma nadwagę, jest postawna, wytatuowana, ma krótkie włosy i krągłości wylewające się spod ubrania. Ma jeszcze coś – odwagę i upór. Jakiś czas temu trafiła na czołówki mediów z całego świata, kiedy niezwykłą sesją zdjęciową skomentowała słowa właściciela firmy odzieżowej Abercrombie & Fitch, który stwierdził, że otyli ludzie nie mają czego szukać w jego sklepach. Sama twierdzi, że jest gruba, ale atrakcyjna.
Dzisiaj szokuje raz jeszcze. Właśnie stała się twarzą nieistniejących perfum, które są jedynie pretekstem do całego przedsięwzięcia. Jaki sens ma reklamowanie czegoś, czego nie można kupić? W tym przypadku chodzi o formę. Jes chce pokazać, że gdyby wielkie koncerny wreszcie spojrzały łaskawszym okiem na ludzi nieco większych, niż kościotrupy na wybiegach, odzyskałyby ludzką twarz. Jej zdaniem odbiorcy tego potrzebują.
Myślicie, że ma rację? Zobaczcie kampanię reklamową, która nie ma nic wspólnego z tym, co widujemy na co dzień w mediach. Czy rzeczywiście otyłość nie jest żadną przeszkodą i ludzie mają ochotę na nią patrzeć?
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Jes Baker w reklamie nieistniejących perfum przekonuje, że otyłych także należy pokazywać w mediach.
Poprzednia sesja Jes Baker, w której sparodiowała reklamy firmy odzieżowej Abercrombie & Fitch.