O tym, że problemami społecznymi trudno jest zaciekawić widza, wiadomo nie od dziś. Producenci reklam wciąż poszukują więc nowych sposobów na zainteresowanie odbiorcy.
Czysty reklamowy artyzm się opatrzył, trzeba iść o kilka kroków dalej. Odpowiednio szokujący obraz intryguje, zaskakuje, pobudza wyobraźnię, a wreszcie… stymuluje do głębszych refleksji na temat otaczającego nas świata i współczesnych problemów. Wiele dzisiejszych kampanii reklamowych ma niewiele wspólnego ze szlachetnym pięknem i zamiast nawiązywać do nieistniejącego ideału, przybiera formę obrazkowego happeningu. Twórcy reklam prześcigają się w pomysłach i coraz to śmielszych wizjach, używając kontrowersyjnych metafor i prowokujących sloganów. Wiele z nich naprawdę zmusza do przemyśleń.
Która z reklam wywarła na Tobie największe wrażenie?
Na zdjęciu powyżej:
Problem: Molestowanie i pedofilia
Problem: Zatrucie środowiska
Problem: Prowadzenie pojazdów pod wpływem alkoholu
Problem: Głód na świecie
Problem: Świadome rezygnowanie z pasów bezpieczeństwa
Problem: Przemoc domowa
Problem: Dyskryminacja ze względu na płeć
Problem: Promowanie anoreksji