Choć od lat mamy w Polsce równouprawnienie, to wielu z nas nadal dzieli branże na te typowo męskie i te zarezerwowane wyłącznie dla kobiet. Co więcej, podział ten jest tak głęboko zakorzeniony w naszych umysłach, że miewamy konkretne preferencje co do płci sprzedawców.
Z badania Programu Jakość Obsługi, w którym wzięło udział 2 tysiące konsumentów z całego kraju wynika m.in., że wolimy być obsługiwani przez kobietę w salonach fryzjerskich, perfumeriach, sklepach spożywczych i drogeriach. Przychylniejszym okiem patrzymy również na damską część pracowników hoteli, biur podróży oraz kawiarni. Aż 62 proc. klientek i 68 proc. klientów zdecydowanie lepiej czuje się także w gabinecie z lekarką, a nie lekarzem.
Z kolei nieufnie podchodzimy do kobiet pracujących w sklepach ze sprzętem AGD, RTV, komputerami i multimediami (zaledwie 6 proc. preferuje obsługę pań) oraz w branżach związanych z motoryzacją (4 proc. wszystkich wskazań padło na kobiety). Zdaniem respondentów mężczyźni dużo lepiej sprawdzają się również w branżach związanych z finansami i ubezpieczeniami.
Co ciekawe, niemal 2 na 3 kobiety przyznały także, że wolą męską obsługę… w pizzeriach i restauracjach.
Co o tym wszystkim myślicie? Wyniki badań są zgodne z Waszymi osobistymi preferencjami?
Maja Zielińska
Zobacz także:
Marta Penter: Jej obrazy wyglądają jak prawdziwe zdjęcia! (CO ZA PRECYZJA!)
Brazylijska artystka uwiecznia na swoich rysunkach piękno kobiecego ciała.
Zobacz, jak Meksykanki obchodzą swoje 15-te urodziny! (GRUBA PRZESADA...)
Przyjęcie wygląda jak ślub, tyle że bez Pana Młodego!