Kobiety uparcie twierdzą, że wszyscy faceci są wzrokowcami i chętnie patrzą na piersi czy pośladki pań. Tymczasem eksperyment firmy EyeTrackShop udowodnił, że… jest zupełnie odwrotnie. Mało tego – podobno „pożeramy wzrokiem” inne kobiety jeszcze chętniej, niż faceci! Jak to możliwe?
Eksperyment miał za zadanie określenie części ciała, na które patrzą najpierw przedstawiciele obydwu płci. Pod lupę wzięto reklamy sieci odzieżowej H&M oraz Reebok. Na obydwu zdjęciach widzimy seksowną kobietę.
Badanie wykazało, że mężczyźni zwracają uwagę szczególnie na twarz modelki i to jej poświęcają najwięcej swojej uwagi. Kierują swój wzrok właśnie na buzię i przyglądają się jej przez ponad 2 sekundy. U pań wygląda to nieco inaczej - najpierw patrzą na piersi, dopiero później na twarz. Panowie dopiero w następnej kolejności przyglądają się biustowi.
Ten przykład dotyczył kobiety w bikini. Co się stanie, jeśli w reklamie pojawi się zupełnie naga niewiasta? Nic się nie zmieni. Mężczyźni znowu patrzą przede wszystkim na twarz. W tym przypadku badane kobiety również.
Badanie wykazało także, że seksowne modelki promujące najróżniejsze produkty, to nie do końca dobry sposób na reklamę. Odbiorcy zazwyczaj przyglądają się atrakcyjnej postaci, zupełnie pomijając cenę czy nazwę producenta.
Więcej podobnych newsów znajdziesz na Hanter.pl.
Zobacz także:
(T / C) x (F + S) = I Oto wzór na idealne kobiece nogi!
Sprawdź, co oznaczają te tajemnicze symbole.
Koledzy z pracy nie flirtują z Tobą, bo im się podobasz! (Oni tylko muszą odreagować stresy i...)
Wcale nie ze względów emocjonalnych!