Firma Dove, już od kilku lat konsekwentnie prowadzi kampanię, w której, oprócz reklamowanych produktów, na pierwszy plan wysuwa się wielokulturowość. Kosmetyczny gigant pragnie stworzyć wizerunek firmy, która jest pewną wspólnotą kobiet. Bez względu na wiek, kolor skóry czy rozmiar biustu wszystkie przedstawicielki płci pięknej używają tych samych kosmetyków.
Ostatnio jednak w pokazywaniu tej swoistej wielokulturowości firma posunęła się o krok za daleko. Reklama najnowszego żelu pod prysznic Dove VisibleCare Creme wywołała na całym świecie spore kontrowersje, a firmę oskarżono o promowanie rasistowskich poglądów.
Wielu osobom nie spodobała się zawarta w reklamie sugestia, mówiąca rzekomo o tym, że najnowszy produkt firmy potrafi niejako zmienić kolor skóry. Żel pod prysznic Dove VisibleCare Creme jest promowany plakatem ze zdjęciem trzech kobiet. Stoją kolejno obok siebie: czarna, mulatka i biała. Nad modelkami znajdują się napisy "przed" i "po", przy czym "przed" jest umieszczone nad czarną kobietą, a "po" nad białą.
Klienci uznali reklamę za prowokacyjne nawiązanie do najgorszych rasowych stereotypów. W całych Stanach Zjednoczonych oraz w Wielkiej Brytanii wciąż słychać głosy oburzenia. Przeciwko reklamie pojawiły się nawet uliczne protesty. Kosmetyczny gigant wpadł tym samym w poważne kłopoty. Mimo wszystko jednak Dove nie zrezygnowało z niefortunnej reklamy. Taki skandal to przecież świetny sposób na promocję produktu.
Alicja Piechowicz
Zobacz także:
Potwory są wśród nas: 5 najdziwniejszych stworzeń, które znaleziono na Ziemi!
Naukowcy do dziś nie są w stanie stwierdzić, czy odnalezione monstra są zmutowanymi gatunkami zwierząt, czy też stworami z innych planet.
Gwiazdy noszą się na biało: Miranda, Gisele, Penelope, Rihanna & inne (ZOBACZ ZDJĘCIA!)
Tego lata przepisem na modowy sukces jest śnieżnobiały uśmiech i… sukienka!