Jak wynika z najnowszego raportu Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia, na popołudniową kawkę Polacy najchętniej wybierają się do popularnych sieciówek.
Największym powodzeniem u kawoszy cieszą się Starbucks (14%) i McCafe będąca siecią kawiarni McDonald`s (13%). W drodze Polacy chętnie kupują kawę na stacjach benzynowych. Najbardziej smakuje nam ta z Wild Bean Cafe.
Według autorów raportu, kawowe sieciówki przyciągają klientów też dodatkowymi udogodnieniami – w Empik Cafe możemy zrobić zakupy, a u Grycana zjeść przepyszne ciasta i desery. Z kolei w rankingu najmodniejszych kawiarni bezapelacyjnie wygrywa Starbucks.
Choć sieciowe kawiarnie robią się coraz bardziej popularne to i tak większość Polaków przyznaje, że najczęściej kawę pije w domu. Trudno się dziwić, kiedy porównamy cenę zwykłego espresso w przeciętnej sieciówce do kosztów parzenia go w domu.
SŻ