Producenci i spece od marketingu cały czas adaptują świat dorosłych do świata dzieci. Są już salony SPA dla najmłodszych, gdzie obowiązują ceny jak dla normalnie pracujących.
Szwedzka firma Ellos zrobiła krok dalej, rozpoczęła kampanię reklamową dwuczęściowych kostiumów kąpielowych dla dziewczynek. Najmniejsze modele pasują już na dwumiesięczne dzieci. W Szwecji prawo bardzo restrykcyjnie chroni dziecko przed jakimikolwiek przejawami przemocy, pisaliśmy o tym w artykule „W Szwecji za klapsy do więzienia, a według konserwatystów ubieranie dziewczynek w bikini ma służyć podkreślaniu seksualności ich ciała. Takie zachowania mogą doprowadzić do zwiększenia ataków pedofilów.
Zapewne przeciwnicy tej sytuacji mają po części rację, ale nie można jej odmówić również środowiskom feministycznym, które kampanię Ellos potraktowały ze zrozumieniem, jako przygotowywanie i oswajanie dzieci z seksualnością, która jest elementem dorosłego życia.
Rzecznik firmy powiedział: „Ellos jest firmą rodzinną. Nie chcemy, aby stało się cokolwiek złego z powodu naszych produktów. Ta sprawa wiele nas nauczyła i postaramy się, aby już się nie powtórzyła".