Wszystko wskazuje na to, że marka H&M przechodzi zły okres. Kilka tygodni temu podpadła mieszkańcom Afryki i obrońcom praw człowieka ze względu na reklamę ciemnoskórego chłopca ubranego w bluzę z napisem „The coolest monkey in the jungle”. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.
Tym razem szwedzka sieciówka uraziła muzułmanów. W sprzedaży pojawiły się skarpetki dla dzieci ze wzorem, który przypomina arabskie słowo „Allah”. Na skarpetkach widnieje obrazek ludzika, który trzyma młot pneumatyczny i to od niego wychodzi ślad odbierany jako słowo „Allah”. Muzułmanie są oburzeni.
H&M postanowił przeprosić muzułamnów i wycofać produkt ze sprzedaży. „Wzór na tych skarpetkach prezentuje figurkę Lego, i każde inne znaczenie jest przypadkowe. Przepraszamy, jeśli ten motyw okazał się dla kogokolwiek obraźliwy” – portal ndie.pl podaje wypowiedź rzecznika szwedzkiego koncernu.
Czy muzułamnie słusznie się obrazili? Na kolejnej stronie możecie zobaczyć skarpetki i porównać słowo „Allah” w języku arabskim ze wzorem na skarpetkach.
Fot. http://wsbuzz.com/world-news/hm-pull-range-kids-socks-includes-squiggle-looks-like-allah-written-upside-arabic/
Przesada czy słuszny zarzut? Dajcie nam znać w komentarzach, co myślicie.
Źródło: ndie.pl