Iga Świątek to niekwestionowana królowa kortów, która mimo młodego wieku odniosła sukces na arenie międzynarodowej. Pierwsze ważne zwycięstwo przyniósł jej udział w juniorskim Wimbledonie w 2018 roku. Przełomem w jej karierze okazał się jednak triumf na French Open 2020. Dzięki wygranej, przeszła do historii turnieju Wielkiego Szlema jako pierwszy polski sportowiec, któremu udało się tego dokonać.
Zobacz więcej: Marianna Schreiber i Piotr Korczarowski mają kryzys? „Nie zamierzałam udawać, że wszystko jest super”
Wraz z ogromną popularnością zaczęły napływać oferty biznesowe w postaci współprac i kontraktów reklamowych. Iga Świątek znana jest z tego, że bardzo ostrożnie dobiera parterów komercyjnych, opierając się przy tym na wartościach i autentyczności. Jest m.in ambasadorką Lancome i On Running. Współpracowała również z takimi markami jak: Visa, Rolex, PZU, Porsche, Lego, Red Bull czy Lexus.
Tenisistka angażuje się też w działalność społeczną i charytatywną, wspierając UNICEF, Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego czy zbiórki na rzecz Ukrainy.
Wizerunek medialny Igi Świątek magazyn "Forbes Woman" wycenił na imponującą kwotę ponad 2 mld złotych. Jej marka osobista znalazła się na liście prestiżowego rankingu obok takich nazwisk, jak Anna Lewandowska czy Magda Linette. Na sukces ten złożyły się wygrane w mistrzostwach sportowych, aktywność medialna tenisistki oraz partnerstwa strategiczne. Za tym kryje się również dynamiczny wzrost wartości marki osobistej, połączony z konsekwentną autentycznością.
Zobacz więcej: Po kim geny odziedziczyły pociechy Williama i Kate? Charlotte poszła w rodzinę Windsorów….
Całkowite zarobki Igi Świątek na korcie przekroczyły 135 mln złotych, co zagwarantowało jej miejsce w Top 10 wszystkich tenisistek w historii.