Sport na jesień – jaki wybrać (żeby wreszcie chciało się chcieć)

08 Listopada 2017

O tej porze najchętniej siedziałybyśmy pod ciepłym kocem, czytając książkę lub oglądając ulubiony serial. Jednak nawet jesienią czy zimą nie można zapomnieć o aktywności fizycznej.

Sport na jesień

Nordic walking

Jesień i zima też mogą być piękne, zwłaszcza w lesie czy parku. Świetnym sposobem na obcowanie z przyrodą, jednocześnie zapewniającym solidną dawkę ruchu, są rytmiczne marsze ze specjalnymi kijkami. Nordic walking wymyślili już w latach 20. XX wieku fińscy narciarze biegowi, poszukujący możliwości całorocznego treningu. Dziś ten sport staje się coraz popularniejszą formą rekreacji dla każdego.

Gdy jest poprawnie uprawiany, angażuje ponad 90 proc. mięśni całego ciała, dobroczynnie wpływając na zdrowie i kondycję. To świetne rozwiązanie dla kobiet cierpiących z powodu schorzeń stawów i kręgosłupa czy problemów z układem krążenia. Nordic walking może uprawiać każdy, jest to także jedna z najbardziej przystępnych cenowo form rekreacji – wystarczy zakupić parę specjalnych kijków z szeroką rękawiczką umożliwiającą ich wypuszczanie, co pozwala na swobodny ruch i chroni dłonie przed zmęczeniem. Najważniejsze, by były idealnie dopasowane do wzrostu. Dla większego komfortu warto też zaopatrzyć się w wygodne buty z odkrytą kostką oraz sportowe spodnie, koszulkę i bluzę, choć i bez nich sobie poradzimy.

Zumba

Masz jesienną chandrę? Czujesz ciągłe zmęczenie i zniechęcenie? Zapisz się na zajęcia z zumby, coraz popularniejszej forma ruchu, która łączy w sobie aerobik i różne elementy taneczne, inspirowane rytmami latynoamerykańskimi, oparte na krokach marenge, salsy czy flamenco. To potężna dawka aktywności fizycznej i po prostu dobrej zabawy, pomagająca uwolnić emocje, rozładować napięcie, a także poprawić kondycję, sprawność i ogólną postawę ciała.

Zumba wpływa też na rozwój koncentracji, wytrzymałości oraz orientacji przestrzennej. Zmienne tempo następujących po sobie utworów muzycznych będących tłem ćwiczeń, wpływa na interwałowy charakter treningu,  dzięki któremu poprawiamy wydolność układu krążenia. Podczas godziny takich zajęć możemy spalić nawet 600 kalorii, co sprzyja kształtowaniu zgrabnej sylwetki, na której tak nam przecież zależy…

 

 

Strony

× Użyj prawej i lewej strzałki na swojej klawiaturze, aby przeglądać podstrony artykułu
Komentarze (1)
ocena
5/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Weronika
(Ocena: 5)
2017-11-10 15:08:41

Oprócz sportu zażywam też suplementy diety, które kupuję w aptece Melissa i wierzę, że jesienna chandra mnie nie dopadnie. :)

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1